کیا ریو روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

RIO1

کیا ریو روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

کیا ریو

کیا ریو ؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی کیا موتورز و بیان مشخصات و قابلیت خودروی کیا ریو به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، کیا ریو و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای کیا ریو می پردازیم.

حجم روغن موتور کیا ریو ،با تعویض فیلتر روغن :

  • موتور کیا ریو حجم 1400 سی سی : 3.3 لیتر

سطح کیفی روغن موتور کیا ریو :

  • API : سطح کیفیت  SN و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 5W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن  5W30 توصیه می شود.
  • ولی برای اکثر آب و هوای ایران همان 5W30 مناسب می باشد.

سطح کیفی روغن گیربکس کیا ریو :

  • گیربکس کیا ریو : 6.8 لیتر SP IV یا مولتی LF

 برای تهیه روغن گیربکس و تعویض با دستگاه حتما ، نیم لیتر بیشتر از حجم گیربکس سفارس دهید تا جهت شستشوی گیربکس توسط دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مصرف شود.

کیا ریو روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

در این مقاله با عنوان کیا ریو روغن موتور و گیربکس اتوماتیک سعی شده ضمن معرفی شرکت کیاموتورز و مخصوصا محصول کیا ریو و با تاکید بر نوع روانکاری این خودرو به معرفی روغن موتور کیا ریو و روغن گیربکس کیا ریو بپردازیم. باید توجه داشت که در خودروهای امروزی و مخصوصا خودروی ما که در این مقاله کیا ریو روغن موتور و گیربکس اتوماتیک به آن پرداخته ایم رعایت نوع روغن موتور و گیربکس مناسب برای خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد.

Kia_logO
Kia_logO

کیا موتورز

شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. کمپانی کیا موتورز، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود.

شرکت کیا موتورز به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کره ای، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال ۱۹۵۲، این شرکت نام خود را از «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر داد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سواری کرد .

در سال ۱۹۸۶ و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی از مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برای بازار داخلی و هم برای بازار خارجی جهت صادرات نمود. این مدل‌ها همچنین شامل کیا پراید بر مبنای مدل مزدا و کیا آولا بودند، که در بازار آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد اسپایر به فروش رفت.

کیا در سال ۲۰۱۶ به عنوان قابل اطمینان‌ترین خودرو در کشور ایالات متحده آمریکا توسط جی دی پاور و شرکا در رتبه اول قرار گرفت. کیا در چهار سال متوالی جایزه خودرو بین‌المللی و جایزه برند برتر خودروسازی وارداتی به آمریکا را دریافت کرد.

هم ‌اکنون خودروهای کیا موتورز توسط شرکت اطلس خودرو وارد ایران می‌شود و همچنین بعضی از محصولات کیا موتورز مانند کیا سراتو تولید داخلی آن نیز وجود دارد که توسط گروه خودروسازی سایپا انجام می‌گیرد.

برگرفته از ویکیپدیا

Kia-Rio2
Kia-Rio2

کیا ریو

خودروی کیا ریو موجود در بازار ایران مربوط به سالهای 2000 می باشد. خودروی کیا ریو با تولید مشترک شرکت سایپا و کیا موتورز کره جنوبی در ایران مونتاژ شد. شرکت سایپا از سالهای 1384 تا 1391 با تولید این خودرو که از پیشرانه 1500 سی سی 16 سوپاپ و با قدرت 98 اسب بخار سهم خوبی از بازار را در این رده به خودش اختاص داده بود.

در سالهای اخیر شرکت کیا موتورز کره جنوبی با به روزرسانی ریو در سال 2017 نسل چهارم از خودرو ریو را روانه بازار نموده است.

KIA RIO3
KIA RIO3

نام خودرو

حجم موتور موتور گیربکس قدرت موتور
کیا ریو 2015 تا 2016 1400 سی سی 4 سیلندر 4 سرعته

107 اسب بخار

 

کیا ریو جدید :

 کیا ریو 2015 تا 2016 با بهره مندی از یک موتور 1400 سی سی 16 سوپاپه با تنفس طبیعی دیفرانسل جلو با قدرت 107 اسب بخار و 0 تا 100 به متدت 13/7 ثانیه و مصرف بنزین ترکیبی 6/4 لیتر یک خودرو با رنج متوسط بازار خودرو می باشد.

 کیا ریو – مشخصات 

ریو کیا
ریو کیا

کیا ریو – لوازم مصرفی

در خودرو کیا ریو مثل اغلب خودروهای کیا از یک فیلتر فلزی با قابلیت استفاده در اغلب خودروهای هیوندایی و کیا استفاده شده است . در ادامه سعی نموده ایم کد فیلتر ها را به همراه عکس ها برای شما نمایش دهیم.

خودرو

فیلتر هوا فیلتر کابین فیلتر روغن
کیا ریو 28113-1W000 P8790-1F200

26300-02501

کیا ریو – کد فنی فیلتر ها :

P8790-1F200A CABIN FILTER
P8790-1F200A CABIN FILTER

28113-1W000 AIR FILTER
28113-1W000 AIR FILTER

26300-02501 OIL FILTER
26300-02501 OIL FILTER

لطفا کلیک کنید.

کیا ریو روغن مناسب برای موتور و گیربکس :

 

نوع روغن حجم مدت استفاده
روغن موتور کیا ریو 5W30&5W40 3/3 لیتر با فیلتر

حداکثر 6ماه

 

 

نوع روغن حجم مدت استفاده
روغن گیربکس کیا ریو ATF SP -IV 6/8 لیتر

حداکثر 24 ماه

کیا ریو ضدیخ و مایع ترمز :

ضدیخ

6 لیتر ORGANIC COOLANT C12+
مایع ترمز 8/. لیتر

DOT4

 

 

 

نظرات (2)

علی

با سلام و خسته نباشید من عاجزانه از شما خواهش میکنم‌که منرو کمک‌کنید دور‌موتور ماشینم کیا ریو ۲۰۱۵ سفارش خلیج هی از کار‌میفته و با الان که گفتن وسیله برقیه شاید اولیه سالم نبوده الان دومی رو عوض کردم روغن گیربکس هم یه‌چند ماه قبل عوض کردم حالا بهم گفتن که یک باره دیگه روغن گیربکس رو عوض کنم بنظره شما ربطی به عوض کردن این کار هست خواهش میکنم که بگین چکار کنم ابنم بگم خدمت شما که وقتی سنسور دور موتور رو عوض کردم باره اول تا یک هفته بهم کار داد و خوب بود یهو دوباره اینجوری شد من عاجزانه از شمایی که این پیام رو‌میخونید کمکم‌کنید و‌بگید که‌چکاری باید انجام بدم با تشکر از شما من شماره خودم رو اینجا میزارم بیزحمت بهم یک‌ پیام بدین من خدمت شما زنگ میزنم‌و راهنماییم کنید بازم مچکرم
09363921101

    علیرضا سقایی

    با سلام
    تخصص ما در زمینه روغنهای خودرو اعم از روغن موتور و گیربکس دستی یا اتوماتیک و … است.
    ولی در هر حال ؛
    برای بررسی این موضوع نیاز به این هست که کدهای خطا به صورت دونه به دونه بررسی شود.
    به یه مرکز تعمیراتی مراجعه بفرمایید انشالله که حل میشه
    بازهم اگر راه حلی نیافتید کدهای خطا را برای ما ارسال بفرمایید راهنمایی کنیم