بهترین روغن موتور برای رانا

رانا

بهترین روغن موتور برای رانا

رانا ، روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

رانا ؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی ایران خودرو و بیان مشخصات و قابلیت خودروی  رانا  به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، رانا و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس دستی ، روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای رانا می پردازیم.


در صورت نیاز میتوانید از فهرستی که در ابتدای مقاله وجود دارد نسبت به خواندن بخش مورد نظر خود اقدام نمایید ولی پیشنهاد ما این است که کل مقاله را مطالعه نمایید که وقتی در حدود 5 دقیقه از شما میگیرد.


حجم روغن موتور رانا با تعویض فیلتر روغن :

رانا، موتور TU5

  • موتور 1600 سی سی : 3.7 لیتر

سطح کیفی روغن موتور رانا

  • API : سطح کیفیت  SL و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 10W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن 5W40 توصیه می شود.
  • برای اکثر آب و هوای ایران همان 5W40 مناسب می باشد.

سطح کیفی روغن گیربکس رانا

  • دنده اتوماتیک : 6 لیتر روغن گیربکس SPIII یا MULTI
  • دنده دستی: 2 لیتر روغن گیربکس 75W80 GL-4 یا 75W90
بهترین روغن موتور برای دنا و دنا+

رانا

اویل بست در این مقاله در مورد مناسب ترین روغن موتور برای رانا می گوید :

همراهان گرامی در صورتی که فقط برای اطلاع از قیمت بهترین روغن موتور و گیربکس مناسب برای رانا وارد این سایت شدید پیشنهاد میکنم از چند بنری که در همین ابتدای مطلب آماده استفاده و قیمتها با خبر شوید ولی در صورت نیاز به اطلاعات فنی کامل میتوانید با مطالعه کل مقاله و همچنین از طریق لمس قسمت ارتباط سریع با ما در ارتباط باشید.

در این مقاله بهترین روغن موتور برای رانا را پس از بررسی مشخصات این خودرو معرفی مینماییم.

آشنایی با رانا

در حقیقت رانا مدل تغییر یافته ای از 206 SD می باشد و بسیاری از اپشن های موجود در 206 SD در خودرو رانا حذف شده به همین دلیل از نظر ظاهری و آپشن در رده پایین تر از 206SD قرار دارد . به منظور حفظ محیط زیست در صنعت خودرو ، خودرو رانا مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 4 می باشد . خودرو رانا در دو مدل EL و LX می باشد.


تفاوت رانا EL و LX

تنها تفاوت عمده بین رانا ELو رانا LX در سنسور دنده عقب، نمایشگر دمای محیط و صفحه نمایشگر روی داشبورد می باشد که فقط در مدل LX وجود دارد. در بقیه موارد فنی از قبیل موتور و گیربکس تمامی امکانات با206 مشترک می باشد. برای مطالعه بیشتر مطالعه مقاله موتور TU5 مشخصات و قابلیت ها و روغن مناسب آن خالی از لطف نیست.

رانا

RANA - رانا

در خودرو رانانوع موتوراز نوع TU5 ،تعداد سوپاپ 16،تعداد سیلندر 4،و حجم موتور 1587 cc می باشد.

ویژگی‌های موتور رانا ،صدای کم،قدرت بالا،استاندارد آلایندگی بالا،شتاب بالا

موتور TU5

موتور TU5 در مدلهای مختلف از 206 و پارس و 405 SLX و رانا استفاده شده است. این موتور تقریبا یکی از پر فروش ترین نوع موتورها در ایران است.برای موتور TU5  با توجه به پیشنهاد اهل فن بهتر است در فصل تابستان از روغن با سطح کیفیت 10W40 و برای هوای سرد از سطح کیفیت 5W40 و 5W30 استفاده نمایید.

چرا  5W40 و 5W30 برای موتور TU5  مناسب است ؟

موتور TU5  از تکنولوژی بسیار بالایی بهره می برد و از آن جمله موتورهاست که قابلیتها بسیار بالای دارد مثل :

  • افزایش توان ( اسب بخار)
  • نصب توربو و….

تکنولوژی ساخت روغنهای 5W40 و 5W30 نسبت به روغنهای 10W40 بسیار بالاتر است و اغلب این دو روغن دارای تکنولوژی فول سنتتیک می باشد. تکنولوژی سنتتیک کمک به کاهش مصرف و بهبود عملکرد و افزایش توان عملی موتور و افزایش عمر قطعات و سازگاری با آببندها را دارد.البته روغنهای 10W40 که با تکنولوژی سنتتیک عرضه می شوند نیز وجود دارند.


انتخاب بهترین روغن برای رانا موتور TU5

این موتور توانایی بسیار بالا و کیفیت ساخت قابل قبولی دارد پس در صورت اهمیت این موتور برای شما در انتخاب روغن آن به چند نکته توجه نمایید .برای انتخاب روغن موتور مناسب برای پژو 206 به موارد زیر توجه فرمایید :

  • حتما روغن موتور سنتتیک یا نیمه سنتتیک باشد.
  • سطح کیفیت API آن از SL و SM  وSN باشد.
  • بهتر است از به صورت ثابت از سطح کیفیت SAE با استاندارد 5W40  استفاده نمایید.

حجم روغن موتور مورد نیاز برای خودرو رانا

حجم روغن موتور قابل تعویض رانا با فیلتر روغن: 3.75 لیتر

حجم روغن موتور قابل تعویض رانا بدون فیلتر روغن: 3.25 لیتر

برای موتور خودرو رانا  استفاده از یک روغن 4 لیتری به صورت کامل باعث به وجود امدن مشکل برای خودروی شما نمیشود. برخی از سرویسکاران برای این موتور 4 لیتر روغن را به صورت کامل استفاده می کنند.

 

توصیه ما بر این است با توجه به آلودگی هوا و کارکرد بالای موتور و گرفتن رضایت مطلوب از روغن حتما با تعویض روغن،فیلتر هوا و فیلتر روغن نیز تعویض شود.

بهترین روغن موتور برای رانا را از لینکهای زیر انتخاب نمایید.

انتخاب بهترین روغن گیربکس برای رانا

 

مناسب ترین روغن گیربکس برای خودرو رانا ELوLX طبق دفترچه راهنمای خودرو:

روغن گیربکس مناسب رانا 75W80 GL5 یا GL-4 می‌باشد.

حجم روغن گیربکس قابل تعویض در رانا: 2 لیتر

راهنمای انتخاب و خرید روغن گیربکس رانا:

 با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و درجه حرارت هوا روغن گیربکس دستی مناسب خودرو خود را انتخاب کنید. برای مثال روغن گیربکس دستی 75W90 در بازه دمایی 22- درجه سانتی گراد تا 104 درجه سانتی گراد عملکرد بهتری از خود نشان میدهد. برای انتخاب روغن گیربکس مناسب برای خودرو رانا حتما به دفترچه راهنمای خودرو رانا مراجعه کنید تا از انتخاب مناسب ترین روغن گیربکس دستی خاطر اطمینان کامل حاصل فرمایید.