مشخصات، قیمت و خرید روغن موتور TU5

206P

مشخصات، قیمت و خرید روغن موتور TU5

مشخصات، قیمت و خرید روغن موتور TU5 با بررسی مشخصات و قابلیت ها و روغن مناسب آن

موتور TU5 و مناسب ترین روغن موتور برای TU5

اویل بست در این مقاله در مورد مناسب ترین روغن موتور برای TU5می گوید :

همراهان گرامی در صورتی که فقط برای اطلاع از قیمت بهترین روغن موتور و گیربکس مناسب برای TU5 وارد این سایت شدید پیشنهاد میکنم از چند بنری که در همین ابتدای مطلب آماده استفاده و قیمتها با خبر شوید ولی در صورت نیاز به اطلاعات فنی کامل میتوانید با مطالعه کل مقاله و همچنین از طریق لمس قسمت ارتباط سریع با ما در ارتباط باشید.

پکیج تعویض روغن TU5

پژو 206 ، روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

پژو 206 و سایر خودروهایی که از موتور TU5  استفاده می کنند در این بحث می گنجد:

  • پارس TU5
  • SLX
  • رانا
  • رانا پلاس
  • و ….

پژو  206 با موتور TU5 ؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی ایران خودرو و بیان مشخصات و قابلیت خودروی  پژو  206 با موتور TU5 به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، پژو  206 با موتور TU5 و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس دستی ، روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای پژو  206 با موتور TU5 می پردازیم.


در صورت نیاز میتوانید از فهرستی که در ابتدای مقاله وجود دارد نسبت به خواندن بخش مورد نظر خود اقدام نمایید ولی پیشنهاد ما این است که کل مقاله را مطالعه نمایید که وقتی در حدود 5 دقیقه از شما میگیرد.


حجم روغن موتور پژو TU5 با تعویض فیلتر روغن :

پژو TU5 ، موتور TU5 

  • روغن برای موتور 1600 سی سی : 3.5 الی 3.7 لیتر

سطح کیفی روغن موتور برای موتور TU5

  • API : سطح کیفیت  SN و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور  10W40  و برای هوای سرد و زمستان روغن 5W40  توصیه می شود.
  • برای اکثر آب و هوای ایران همان 5W40 مناسب می باشد.

سطح کیفی روغن گیربکس پژو 206 با موتور TU5

دنده اتوماتیک   : 6.5 لیتر روغن گیربکس SPIII یا  HT- MULTI

دنده دستی 5 سرعته BE4 تقویت شده : 2.1  لیتر 75W90 ویا 75W80 GL-4 

پیشنهاد می شود برای جلوگیری از صدای زوزه در این گیربکس از یک لیتر روغن دنده 75W80  و یک لیتر 85W90 استفاده بفرمایید.

دقت بفرمایید که روغنهای دنده حتما از برند لیکومولی و سطح کیفیت GL-4 استفاده باشد.(لیکومولی معجزه میکند)

محصولات قابل استفاده برای موتور TU5


موتور پرمصرف TU5 

در این مقاله راجع به موتور TU5 مشخصات و قابلیت ها و روغن مناسب آن صحبت خواهد شد . موتورهاي سري TU یک خانواده از موتورهاي چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهاي پژو و سیتروئن می باشند.تکنولوژی این موتورها در سال 1986 با خودرو Citroën AX معرفی شدند که جایگزین خانواده X در آن زمانه شد. TU ها در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو (که به نام TUD شناخته میشود) در دسترس هستند.

استفاده از موتور TU5 در ایران

از آنجایی که در این مقاله راجع به به موتور TU5 مشخصات و قابلیت ها و روغن مناسب آن  اطلاعاتی در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار می گیرد نطر شما را به موتور TU5 جلب می کنم .این موتور توسط شرکت خودروسازي ایران خودرو در خانواده تولیدي پژو مورد استفاده قرار گرفته است . در ابتدا این موتور با خانواده 206 به ایرانیان معرفی شد که بعدها در دیگر محصولات ایرانخودرو نیز مورد استفاده قرار گرفت.

پکیج تعویض روغن TU5

TU5 MOTOR
TU5 MOTOR
TU5 MOTOR

موارد استفاده موتور TU5

  • خودرو هاي 405 SLX
  • پارس LX
  • رانا 
  • 206 اس دي (صندوقدار)
  • نوعی صادراتی سمند LX 

مزایا موتور TU5

  • صداي کم
  • قدرت مناسب
  • استاندارد آلایندگی بالا
  • شتاب بالا 
  • قیمت رقابتی

سلام ! ما در سایت اویل بست در مورد اتومبیلهایی که در ایران متداول هستند مقالات متعددی منتشر نموده اییم.

در مورد روغنهای موتور و روغنهای گیربکس مناسب آنها

با توجه به اینکه شما بازدید کننده محترم مقاله موتور TU5 مشخصات و قابلیت ها و روغن مناسب آن را مطالعه میفرمایید ، شما را به دیدن مقالات مرتبط با کمک لینک زیر دعوت می نماییم.امیدواریم مورد پسند واقع شود.

در انتهای هر مطلب میتوانید با ارائه نظرات خود ، ما را در ارائه مطالب جامع تر یاری نمایید.

مشخصات موتور TU5


  •  نوع سوخت بنزین با اكتان 95
  •  تعداد سوپاپ 16
  •  سیستم احتراق احتراق داخلی (جرقه‌ای)
  •  استاندارد حد آلایندگی Euro IV
  •  سیستم سوخت: انژكتوری
  •  شتاب صفرتا 100كیلومتر یازده ثانیه 
  •  حجم موتور 1587 سی‌سی
  •  تعداد سیلندر 4
  •  نسبت تراكم 10.5
  •  قدرت موتور 110 اسب بخار در 5800 rpm
  •  حداكثر گشتاور142نیوتن متر در 4000 rpm
  •  سیستم انژكتوری چند نقطه‌ای با پاشش الكترونیكی

روغن موتور مناسب موتور TU5

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید روغن موتور های با کیفیت تر شما می‌توانید برای پژو 206 TU5 از روغن موتور های با شاخص API کیفیت SM و SN نیز استفاده کنید که این روغن ها با کیفیت سنتتیک باعث بهبود عملکرد موتور و طول عمر روغن موتور می‌شود.


بهترین روغن موتور TU5

API : برای موتور TU5 بهتر است از سطح کیفیت SL و SM ویا SN استفاده گردد.

SAE : برای موتور TU5 بهتر است از سطح کیفیت 5W40 استفاده گردد، البته 10W40 هم قابل استفاده می باشد.

نوع روغن پایه : بهترین برای موتور TU5 روغن تمام سنتتیک می باشد ولی استفاده از روغن نیمه سنتتیک هم مشکلی ایجاد نمیکند.

حجم روغن موتور  TU5

  • حجم روغن موتور قابل تعویض با فیلتر روغن: 3.75 لیتر
  • حجم روغن موتور قابل تعویض بدون فیلتر روغن: 3.25 لیتر

برای موتور TU5 استفاده از یک روغن 4 لیتری به صورت کامل مشکلی ایجاد نمی نماید. برخی از سرویسکاران برای این موتور 4 لیتر روغن را به صورت کامل استفاده می نمایند.

 شاخص API 

این شاخص بر اساس حروف الفبای انگلیسی SJ/SL/SM/SN می باشد که نشان از سطح کیفیت و تکنولوژی ساخت روغن می باشد که توسط انجمن اعطا می شود و هر چه حروف صعودی تر باشد نشان از تکنولوژی بالای ساخت روغن موتور دارد آخرین تکنولوژی موجود SN می باشد که از سال 2011 به بعد تدوین شده و مورد استفاده قرار می گیرد . لذا خودرو سازها بر اساس ویژگی های خودرو یکی از این سطوح تکنولوژی ها را بعنوان روغن مناسب ذکر می کنند که معمولا آخرین تکنولوژی موجود تهیه شده می باشد.

براین اساس برای روغن موتور TU5 می توان از روغن های با قابلیت SL تا SN هم استفاده کرد. که منجر به افزایش قابلیت های فنی و کیفی روغن موتور و بهبود عملکرد موتور می شود. توصیه می‌کنیم با توجه به اهمیت فرآیند روانکاری در موتور به هیچ عنوان از روغن های با شاخص API کم تر استفاده نکنید زیرا باعث کاهش عملکرد مطلوب موتور شده و به مرور زمان به قطعات مهم داخل موتور آسیب وارد می‌کند.

شاخص SAE 

این شاخص بیانگر گرانروی روغن موتور در بازهای دمایی مختلف می باشد که با توجه به شرایط روانکاری موتور خودرو توسط خودرو ساز تعیین می گردد رعایت این استاندارد منجر به کارکرد نرم تر موتور خودرو می شود که در دفترچه خودرو ذکر شده است اما با توجه به شرایط آب و هوایی محل استفاده خودرو و همچنین شرایط رانندگی می توان از روغن هایی با شاخص محدوده دمایی بالاتر استفاده نمایید. این محدوده برای عدد اول باید کوچکتر باشد و برای عدد دوم بزرگ تر می باشد. برای روغن موتور پژو 206 TU5 این شاخص 10W-40 می باشد که مناسب برای آب و هوای معتدل ایران می باشد. در مناطق سردسیر می توان از روغن موتور با شاخص 5W-40 و 5W30 نیز استفاده نمود.

 شاخص پایه روغن

این شاخص در سه مدل مینرال ، نیمه سنتتیک و تمام سنتتیک می باشد. روغن موتور مینرال در اصل روغنی است که به طور مستقیم از نفت خام به دست می‌آید. و در قدیم از این روغن استفاده می‌شد. به مرور زمان و با پیشرفت در فناوری تبدیل نفت خام به روغن ، فرآیند تولید روغن موتور دچار تغییر و تحول شد و روغن های با تکنولوژی نیمه سنتتیک و تمام سنتتیک تولید گردید. فرق این روغن ها در میزان تصفیه شدن روغن موتور و عملکرد آن ها در بازه های دمایی مختلف می‌باشد. روغن‌های سينتتيك الزاما به‌طور مستقیم از نفت خام حاصل نمی‌شوند بلکه ممکن است از سایر انواع هیدروکربن‌ها برای ساخت آن‌ها استفاده شود و پروسه فرآوری آن‌ها نیز به‌طور کامل متفاوت است.
روغن نیمه سنتتیک از مواد افزودنی و ناخالصی کم تری نسبت به روغن مینرال برخوردار است و عملکرد خوبی در داخل موتور دارد اما روغن موتورتمام سنتتیک به صورت کامل تصفیه شده و از هیچ گونه ناخالصی در تهیه آن ها استفاده نشده است. امتیاز اصلی روغن موتورهای سنتتیک روانکاری خوب آنها می باشد که سایش موتور را در زمان های طولانی کاهش می دهند.

نظر کارشناسان

در پایان به نظر کارشناسان خبره برای این موتور پر کاربرد در خودروهای کشور می بایستی از بهترین روغن سنتتیکی که بر مبنای SAE 5W40یا 5W30 که داری API SN یا SM هستند استفاده نمود. اما با توجه به قیمت این روغنها با مشخصات فوق میتوان اولویت را برمبنای سنتتیک بودن SAE و API بالاتر در نظر گرفت .

نظرات (120)

وحید محبی

با سلام برای موتور ۲۰۶ تیپ۵ شما روغن لیکومولی طلایی را پیشنهاد میکنید؟
سطح کیفیت این روغن چیست؟
آیا برای این موتور مناسب است؟
باتشکر از سایت اویل بست

    علیرضا سقایی

    با سلام
    برای موتور TU5 استفاده از روغن موتور لیکومولی لایش لایف برای این خودرو توصیه می شود. در نظر ذاشته باشید اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید در هوای زیر 5 درجه سانتی گراد حتما از روغن موتورهای 5W40 استفاده نمایید تا صدای استکان تایپیت ها کامل از بین برود.

احسان محمدی

با سلام یه پژو پارس دارم بنظرتون با توجه به اینکه جنوب زندگی میکنم اوج سرمای اینجا 10 درجه با مدت کوتاه ولی بیشتر سال هوا به شدت گرم و بالای 50 درجه هست از چه روغنی استفاده کنم ؟؟
میگن چون نوع خود موتور , موتور گرم هست و توی جنوب از روغن با تحمل درجه حرارت بالا باید استفاده کرد

    علیرضا سقایی

    سلام
    وقت بخیر
    برای موتور TU5 بهتره که روغن 5W40 استفاده بشه.
    تفاوت اولیه بین روغن 5W40 و 10W40 در استارت سرد موتور می باشد که بخاطر گرانروی یا ویسکوزیته کمتر 5W40 در سرما روغن راحتتر جاری می شود. ولی پس از گرم شدن در دمای بالای موتور به مانند روغن 40 عمل می کند که در هر دوی روغنهای 5W , 10W تقریبا یکسان است.
    اما توجه به این نکته ضروری است که برای تولید روغنهای 5W40 از روغنهای پایه گروه 2 به بالا استفاده میکنند که با توجه به خصوصیت ذاتی روغنهای گروه 2 و 3 و … VI یا شاخص گرانروی بالاتر باعث مقاومت بالای این روغن در برابر تغییر دماست.
    مقدار VI برای روغنهای 5W40 حدود 170 برای روغنهای 10W40 مینرال حدود 120 و برای روغنهای نیمه سنتتیک حدود 130 و برای سنتتیک حدود 150 می باشد.
    برای مطالعه :
    سطح کیفیت5W40SN دانسیته0.854 ویسکوزیته 40//85 // ویسکوزیته 100//14 // اندیس ویسکوزیته170 دمای احتراق214 دمای انجماد-36
    سطح کیفیت10W40SN دانسیته0.854 ویسکوزیته 40//105// ویسکوزیته 100//15// اندیس ویسکوزیته150 دمای احتراق210 دمای انجماد-30
    در صورت نیاز به توضیح بیشتر با کارشناسان ما از قسمت تماس باما در ارتباط باشید.
    https://oilbest.ir/contact-us/
    پیشنهاد ما برای روغن در آب و هوای جنوب برای خودروی شما :
    https://oilbest.ir/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c%d9%86%d9%88%d9%84-divinol-syntholight-5w-40/
    با سپاس از همراهی شما
    OILBEST.IR

رامین

سلام خسته نباشید من پژوپارس tu5 دارم بنظرتون روغن موتور توتال7000 برایش خوب است

    علیرضا سقایی

    با سلام واحترام
    جهت انتخاب روغن برای موتور tu5 بهتر است که موارد زیر را که بر مبنای اولویت دسته بندی شده اند در نظر بگیرید
    1-استفاده از روغن سنتتیک
    2-استفاده از روغن موتور با api= sm , sn
    3- استفاده از روغن موتور با sae = 5w40
    در مرحله اخر استفاده از api و sae مطابق روغن توتال 7000 که دقیقا 10w40 sl می باشد.
    ولی در ایران چون نام معروف و معتبری هست خیلی ها پیشنهاد می کنند
    اما پیشنهاد ما برای روغن tu5 بر همان استانداری است که در بالا ذکر شده است مثل 5w40 sn دیوینول و اصلا هر 5w40 sn معتبر و معروف
    ولی اگر اسرار به استفاده از روغن 10w40 دارید حتما از روغن موتور لیکومولی لایش لایف و یا سوپر تورینگ استفاده نمایید که کارایی خیلی بالاتری نسبت به توتال 7000 دارند.
    ممنون از همراهی شما
    با ما در انیستاگرام همراه باشید .
    https://www.instagram.com/oilbest.ir/

حامد

سلام.ببخشید ماشینم اچ سی کراس است.چند روز پیش رفتم روغن عوض کردم ،به پیشنهاد سرویسکار روغن بهران سوپر رانا ۳۰-۵ ریختم.الان مطالب بالا را مطالعه کردم.با توجه به فصل گرما ،برای ماشینم مشکلی ایجاد نمی شود؟ ساکن تهران هستیم

    علیرضا سقایی

    با سلام آقا حامد عزیز
    روغن با سطح کیفی 5W30 برای موتور TU5 مشکلی ایجاد نمیکنه . البته ممکنه که کم کنه. در آب و هوای ابران بهتره که از روغن موتور 5W40 SN استفاده کنید.
    همانطور که قبلا هم گفتیم بهترین روغن با این شاخصه ها را انتخاب کنید.
    API : برای موتور TU5 بهتر است از سطح کیفیت SL و SM ویا SN استفاده گردد. SN بهترینه برای انتخاب

    SAE : برای موتور TU5 بهتر است از سطح کیفیت 5W40 استفاده گردد، البته 10W40 هم قابل استفاده می باشد.ولی 5W40 بهترینه

    نوع روغن پایه : بهترین برای موتور TU5 روغن تمام سنتتیک می باشد ولی استفاده از روغن نیمه سنتتیک هم مشکلی ایجاد نمیکند. ترجیحا تمام سنتتیک باشه

    اما و باز هم اما
    سعی کنید از روغن موتورهای ایرانی مثل ایرانول و بهران سپاهان وپارس بیشتر از 4000 کیلومتر استفاده نکنید.
    بعد از این کیلومتر های صدای موتور عوض شده و در دراز مدت شدیدا رسوب در موتور به جا میگداره. اصلا توصیه نمیکنم.
    پیشنهاد ما روغن موتور زیر هستش :
    https://oilbest.ir/product/liqui-moly-super-lichtch-life-5w40/

علیرضا

سلام بنده برای ۲۰۷ ایرانی تولید ۹۷ می خواستم سایکلون 5w40 بریزم که ۲۰،۰۰۰ تا هستش زمان تعویضش و خیلی تعریفش رو شنیدم، می خواستم ببینم ارزش و حتی تاثیر داره تو کارکرد موتور که با توجه به این که دفعه پیش سینولکس ریخته بود نمایندگی و موتور بسیار پر سر و صدا شده(قیمت برام مهم نیست)

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام خدمت همراه اویل بستی عزیزمان آقای غفاری
    برای موتور تی یو فایو روغن موتور 5w40 بهترین انتخاب می باشد . روغن موتور سایکلون طبق ادعای فروشنده تولید یونان می باشد.
    پیشنهاد ما در استفاده از محصولات اروپایی استفاده از روغن موتور های آلمانی اورجینال هستش.
    هرچند یونان عضو اتحادیه اروپاست ولی فاصله تکنولوژیکی یونان با آلمان بسیار بالاست.
    برای پیشنهاد محصول خاص به صورت تلفنی تماس بگیرید تا راهنمایی بفرماییم.
    و سایر پیشنهادات ما برای محصولات مورد استفاده به شرح زیر می باشد:
    https://oilbest.ir/product-category/motor-oil/sae/sae-5w40/

امید

سلام من رانا پلاس یورو5 گرفتم روغن موتور چی پیشنهاد میکنید

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    پیشنهاد ما روغن 5w30 sn plus هست از همین ابتدا همین روغن رو استفاده کنید.
    https://oilbest.ir/product/%d8%b2%db%8c%da%a9-x7-5w30/
    1- اولین روغن خودرو را در 1000 کیلومتر عوض کنید.
    2-روغن بعدی را در کیلومتر 4000 خودرو عوض نمایید.
    3-بعد از این هر 6000 تا روغن عوض کنید

رامین

سلام خسته نباشید آیا روغن موتور با کیفیت sm10w40خوب است و ایا روغن سینولکس خوب است

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    روغن موتور با سطح کیفیت 10W40 SM انتخاب خوبی هست ولی میشه با انتخاب روغن 5W40 SN یک انتخاب بهتر داشت.
    روغن سینولکس یک روغن تولید ایران و کارخانه آن واقع در اصفهان است و در گذشته نه چندان دور کیفیت مناسبی داشت ولی از این دوسال اخیر و تاثیر تحریمها بر روی آن بی خبریم.
    ولی میشه گفت که حضور کم رنگتری در بازار دارند حداقل نسبت به دو سال گذشته اینطوری به نطر میرسه.

سینا

سلام خسته نباشید من برای پارس تیو فایو مدل۹۶ از روغن بنزول۲۰w50 استفاده میکنم یکبار تابستون یکبار هم همین مهر ماه ولی تازه با سایتتون اشنا شدم و تا الان دوبار هم ازش ریختم و کم هم نمیکنه ولی میگن به مرور به سوپاپ ها اسیب وارد میکنه برای اب و هوای یاسوج میشه راهنماییم کنید

مسلم

سلام بنده تازه ماشین ۴۰۵ tu5 گرفتم و برای اولین بار میخام روغنشو عوض کنم باتوجه به اینکه در اهواز زندگی میکنم خواستم ببینم چه مارک روغنی بهتره استفاده کنم باتوجه به اینکه آب و هوای اینجا بسیار گرمه. ممنون میشم مارک مناسبی رو نام ببرید

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    برای موتور tu5 بهتره که روغن موتور 5w40 sn استفاده بفرمایید.
    انتخاب لیکومولی انتخاب خوبی برای این موتور هست

علی

سلام خسته نباشید ببخشید روغن لوبراش بهتره یا لیکومولی واقعا موندم کدومو استفاده کنم برای پارس تیو فایو چون قیمتشون هم تقریبا یکیه . ممنون از سایت خوبتون‌

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    قطعا لیکومولی خیلی خیلی بهتر از لوبراش هست.
    لیکومولی یه اصالت آلمانی داره ولی من تو لوبراش این مورد رو سراغ ندارم.
    لیکومولی همچنان تحت لیسانس آلمان فعال هست ولی لوبراش از هیچ جا لایسنس نداره و یک جنس ایرانی هست.

ارمین

با سلام و احترام
میشه در بهار و پاییز و تابستان از روغن 10w40لیکومولی استفاده کنیم ودر زمستان از ۵w40 در شهرکرد؟

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    بله میتوانید در هوای گرم از 10w40 استفاده بفرمایید ولی پیشنهاد ما اینکه در همه ی فصول از 5w40 استفاده بفرمایید

ميثم

سلام و وقت بخير
ببخشيد من يه رانا 98 دارم ميخواستم بدونم حجم روغني كه بايد بريزيم چقدر است؟؟
و اينكه دو مرحله تعويض روغني برام خوده 4 ليتر رو كامل ريخته, البته بهش گفتم كه بايد فكر كنم كمتر بريزي گفت نه صحيحش اينه و روغن بدليل دماي بالاي موتور تبخير ميشه.
الان لازمه روغني كه ريخته شده رو كمترش كنم يا نه مشكلي پيش نمياد؟ هر 7000 تا تعويض ميكنم. الان اين بار دومه كه زياد ريخته.
ممنونم اگه راهنمايي كنيد.

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    حجم روغن مورد نیاز برای موتور tu5 به میزان 3.7 لیتر هست. البته ریختن به میزان یک طرف کامل 4 لیتری هیچ ایرادی نداره به شرط تعویض فیلتر روغن.
    در سری جدید موتورهای تیوفایو بعد از سال 97 میزان کم کردن روغن بیشتر شده است و موردی که سرویسکار فرمودند کاملا صحیح هست.
    نیاز به کم کردن روغن نیست ولی توجه به این نکات خالی از لطف نیست:
    1-تعویض هر فیلتر روغن روغن و فیلتر هوا و کابین خودرو با تعویض روغن موتور
    2-تعویض روغن در هر 5000 کیلومتر یا 6 ماه ( هر 5000 کیلومتر باعث میشه که موتور عمر مفید بالاتری داشته باشه، البته با بنزین بهتر این عدد تا 10000 تا با روغنهای سنتتیک هم ممکن میشه.
    3-تعویض ضدیخ در هر 2 سال یا 50 هزار کیلومتر
    4- تعویض روغن گیربکس دستی در هر دو سال یا 30 هزار کیلومتر
    5- تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در هر دو سال یا 60 هزار کیلومتر
    6-تعویض کامل روغن هیدرولیک فرمان در هر دو سال یا 30 هزار کیلومتر
    7-تعویض کامل مایع ترمز برای هر 2 سال یا 30 هزار کیلومتر بعلت خاصیت مایع ترمز و جذب رطوبت (جذب رطوبت به میزان بیش از 5 درصد در دوسال طبیعی ولی برای ترمز مشکل ساز هست.)

    ممنون از همراهی شما دوست عزیز

سعید عادلی

سلام و خسته نباشید از بابت زحمات و راهنمایی های مفید جنابعالی
من یه 405 tu5 مدل 90 دارم از اون سری های اول در منطقه سرد و خشک آذربایجان شرقی ساکنم سرویسکار همیشه روغن موتور کاسترول مگناتک 10W40 میریزه در روز های سرد بعضی موقع ها ماشین در استارت اول تک کار میکنه میخواستم ببینم روغنی که میرختم آسیب رسونده به موتور؟

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    با توجه به آب و هوای آذربایجان استفاده از روغن موتور 10w40 در زمستان و تابستان توصیه نمیشود.
    برای موتور TU5 در آب و هوای آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و کردستان و …. که در زمستان میانگین دمای هوا پایین است حتما از روغن موتور 5W40 استفاده بفرمایید.
    تک کارکردن در موتور TU5 به کیفیت روغن هم وابسته است و نشان دهنده زمان تعویض روغن هست.
    حتما از موتور شوی استفاده بفرمایید.
    لیکومولی سبد کاملی از محصولات را دارد از لینک زیر بازدید بفرمایید:
    https://oilbest.ir/product-category/brand/liqui-moly/
    با تشکر از همراهی شما

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    با توجه به آب و هوای آذربایجان استفاده از روغن موتور 10w40 در زمستان و تابستان توصیه نمیشود.
    برای موتور TU5 در آب و هوای آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و کردستان و …. که در زمستان میانگین دمای هوا پایین است حتما از روغن موتور 5W40 استفاده بفرمایید.
    تک کارکردن در موتور TU5 به کیفیت روغن هم وابسته است و نشان دهنده زمان تعویض روغن هست.
    حتما از موتور شوی استفاده بفرمایید.
    لیکومولی سبد کاملی از محصولات را دارد از لینک زیر بازدید بفرمایید:
    https://oilbest.ir/product-category/brand/liqui-moly/

    با تشکر از همراهی شما

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام

    با توجه به آب و هوای آذربایجان استفاده از روغن موتور 10w40 در زمستان و تابستان توصیه نمیشود.
    برای موتور TU5 در آب و هوای آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و کردستان و …. که در زمستان میانگین دمای هوا پایین است حتما از روغن موتور 5W40 استفاده بفرمایید.
    تک کارکردن در موتور TU5 به کیفیت روغن هم وابسته است و نشان دهنده زمان تعویض روغن هست.

    حتما از موتور شوی استفاده بفرمایید.

    لیکومولی سبد کاملی از محصولات را دارد از لینک زیر بازدید بفرمایید:
    https://oilbest.ir/product-category/brand/liqui-moly/

    با تشکر از همراهی شما

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام

    تک کارکردن در موتور TU5 به کیفیت روغن هم وابسته است و نشان دهنده زمان تعویض روغن هست.
    با توجه به آب و هوای آذربایجان استفاده از روغن موتور 10w40 در زمستان و تابستان توصیه نمیشود.
    برای موتور TU5 در آب و هوای آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و کردستان و …. که در زمستان میانگین دمای هوا پایین است حتما از روغن موتور 5W40 استفاده بفرمایید.

    حتما از موتور شوی استفاده بفرمایید.

    لیکومولی سبد کاملی از محصولات را دارد از لینک زیر بازدید بفرمایید:
    https://oilbest.ir/product-category/brand/liqui-moly/

    با تشکر از همراهی شما

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام

    1- تک کارکردن در موتور TU5 به کیفیت روغن هم وابسته است و نشان دهنده زمان تعویض روغن هست.
    2- با توجه به آب و هوای آذربایجان استفاده از روغن موتور 10w40 در زمستان و تابستان توصیه نمیشود.
    3- برای موتور TU5 در آب و هوای آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و کردستان و …. که در زمستان میانگین دمای هوا پایین است حتما از روغن موتور 5W40 استفاده بفرمایید.
    4- حتما از موتور شوی استفاده بفرمایید.
    5- لیکومولی سبد کاملی از محصولات را دارد از لینک زیر بازدید بفرمایید:
    https://oilbest.ir/product-category/brand/liqui-moly/

    با تشکر از همراهی شما

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام

    1- تک کارکردن در موتور TU5 به کیفیت روغن هم وابسته است و نشان دهنده زمان تعویض روغن هست.
    2- با توجه به آب و هوای آذربایجان استفاده از روغن موتور 10w40 در زمستان و تابستان توصیه نمیشود.
    3- برای موتور TU5 در آب و هوای آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و کردستان و …. که در زمستان میانگین دمای هوا پایین است حتما از روغن موتور 5W40 استفاده بفرمایید.
    4- حتما از موتور شوی استفاده بفرمایید.

    با تشکر از همراهی شما

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    405 tu5 مدل 90 دارم از اون سری های اول در منطقه سرد و خشک آذربایجان شرقی ساکنم سرویسکار همیشه روغن موتور کاسترول مگناتک 10W40 میریزه در روز های سرد بعضی موقع ها ماشین در استارت اول تک کار میکنه میخواستم ببینم روغنی که میرختم آسیب رسونده به موتور؟
    پاسخ :
    1- تک کارکردن در موتور TU5 به کیفیت روغن هم وابسته است و نشان دهنده زمان تعویض روغن هست.
    2- با توجه به آب و هوای آذربایجان استفاده از روغن موتور 10w40 در زمستان و تابستان توصیه نمیشود.
    3- برای موتور TU5 در آب و هوای آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و کردستان و …. که در زمستان میانگین دمای هوا پایین است حتما از روغن موتور 5W40 استفاده بفرمایید.
    4- حتما از موتور شوی استفاده بفرمایید.

    با تشکر از همراهی شما

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    میتوانید در هوای گرم از 10w40 استفاده بفرمایید ولی پیشنهاد ما اینکه در همه ی فصول از 5w40 استفاده بفرمایید

عباس

سلام درتاریخ ۹۹/۸/۶روغن ماشینمو عوض کردم لیکومولی ۱۰w40 لایش لایف ریختم الان دمای هوا در اصفهان حتی به ۵-هم رسید بعد دوسه روز استارت زدم یه صدای تیک تیک یا تق تقمیداد بعد که گرم شد بهتر شد .به ایران خودرو زنگ زدم گفت برای تیوفایو باید بهران سوپر پیشتاز ۱۰w۴۰ را به جای لیکو مولی می ریختی .نظر شناسی میخوام برم روغن لیکومولی ۱۰w۴۰لایش لایف تعویض کنم با5w40 چون هوا سردیا 10w40 بهران سوپر پیشتاز با کدام روغن موافقید .ممنون

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    لیکومولی لایش لایف روغن فول سنتتیک هست و کیفیت خیلی بالایی داره. اما برای خودرو با موتور تیو فایو بهتره که روغن با سطح کیفیت 5w40 استفاده بفرمایید.
    اصلا پیشنهاد نمیکنم روغن فول سنتتیک لایش لایف را با بهران سوپر پیشتاز عوض کنید.
    روغن پیشنهادی در این هوا : لیکومولی سوپر لایش لایف 5W40 SN – GF-5 خیلی عالیه برای این هوا
    https://oilbest.ir/product/liqui-moly-super-lichtch-life-5w40/

عباسی

سلام خسته نباشید . من ماشینم پارس tu5 هستش .الان چن وقته تعویض روغنی برام روغن پرشان میریزه میخواستم ببینم روغن خوبیه یا خیر ؟ و چه روغنی برای پارس tu5 پیشنهاد میکنید .

    علیرضا سقایی

    سلام
    روغن مناسب برای موتور تیو فایو روغن موتور 5w40 می باشد که در مناطق خیلی گرم استفاده از روغن 10w40 ایرادی ندارد.
    در مورد این برند اطلاعی نداریم
    شما از محصولی استفاده بفرمایید که هم استاندارد باشد و هم سنتتیک باشد

امید علی

سلام برای موتور اچ سی کراس که از نوع Tu5 است چرا میگن باید ۳/۲۵ لیتر روغن بریزیم؟

    علیرضا سقایی

    سلام
    روز بخیر
    برای این موتور tu5 در هیچ کجا ذکر نشده که 3.25 لیتر روغن استفاده بشه.
    این موتور نیاز به میزان 3.7 لیتر روغن دارد که در برخی اتوسرویسها به میزان 4 لیتر استفاده می کنند. که البته ایرادی هم ندارد.
    میزان اضافی 300 سی سی و یا کم بودن این مقدار که کمتر از 10 درصد می باشد هیچ ایرادی به وجود نمی آورد

فرداد

سلام ممنون از سایت خوبتون یک سوال داشتم به نظرتون برای موتورtu5 از بین اسپیدی،کاسترول مگنات و لیکومولی کدوم بهتره؟

    با سلام و احترام
    به نظر من استاندارهای لیکومولی سوپر لایش لایف SN- GF5 خیلی بالاتر از روغنهای دیگر موجود در بازار است.
    پیشنهاد ما لیکومولی سوپر لایش لایف.
    الان پرشیا خودرو برای خودروی BMW از این روغن استفاده میکند.

هادی

سلام نظرتون را در مورد روغن سوپر رانا 5w40 میخواستم بدونم.

    با سلام و احترام
    روغن خوب و با کیفیتی هست

مجید بزرگواری

سلام.من پژو پارس tu5 مدل ۹۷ دارم صاحب قبلیش نمی‌دونم چ روغنی می‌ریخت ولی انگار اصلا موتور صدا نداشت.چند بار روغن 10w40 sn خیلی خوب بود بعدش پیدا نکردم روغن بوش لاکچری sm 10w40 میریزم انگار استکانی ها صدا میده. این مدل روغن ک میریزم چطوره ب نظرتون.من شهر مشهد هستم.روغن 5w40 شل نیست یکم ب نظرت.

    با سلام و احترام
    اگر صدای استکان میشنوید حتما باید از روغن 5w40 استفاده بفرمایید.
    احتمالا مالک قبلی از همین روغن استفاده میکرده که کاملا بی صدا بوده است.

مرتضی

باسلام خدمت همه دوستان عزیز
بنده جسارتا مهندس مکانیک هستم و ۱۵ سال هستش که با موتورهای ایرانی سرو کار دارم چه تو خط ایران خودرو و چه بیرون از شرکت تو کار بررسی کارکرد موتورهای ایران خودرو فعالیت دارم مواردی رو خدمتتون عرض میکنم که شاید به کارتون بیاد
موتور tu5 یکی از موتورهای بسیار خوبی هستش که ایران خودرو تو محصولاتش از اون استفاده کرده روعن مناسب برای این موتور 5w40sm/snهستش اما این برای موتوری هستش که زیر 100000کیلومتر راه رفته باشه چون کارکرد موتور و قطعاتی مثل اویل پمپ و یا یاتاقانها مطمینا با کیلومتر بالاتر فرق داره و لقی بین قطعات 100000کیلومتر کار کرده با صفر مطمئنا یکی نیست پس استفاده از روغن 10w40sm/snبرای کارکرد بالاتر موتور توصیه میشود من خودم یه پارسlxمدل۹۳ دارم که ۷ ساله دستمه و 140000کیلومتر راه رفته و خودم دقیقا همین کارو رو موتور ماشینم تست کردم تا 100000kmاز روغن توتال 9000که 5w40هستش استفاده کردم و بعدش کاسترول gtx10w40

    با سلام و احترام
    ممنون از کامنت کامل شما
    استفاده از روغنهای 5w40 برای موتور تیو فایو به دلیل مختلف که قطعا خودتون هم اطلاع دارد توصیه میشه.
    1-صدای استکانها و استهلاک آنها
    2-مصرف پایینتر در این روغن
    3-استارت راحت در حالت سرد موتور
    و خیلی از موارد دیگه.
    همکاران واحد فنی ما ، تستهایی تا 200 هزارتا انجام دادند که استفاده از این روغن را تا بیش از 150 و نهایتا تا 200 هزارتا توصیه میکنیم.

سهیل

سلام وقت بخیر برای موتور پارسtu5 روغن بهتام روانکار ۱۰w40 ریختم مشکلی نداره؟

    با سلام و احترام.
    مناسب هست ولی بهتر از آن هم میشه استفاده کرد.
    حجم روغن موتور پژو TU5 با تعویض فیلتر روغن :
    پژو TU5 ، موتور TU5
    روغن برای موتور 1600 سی سی : 3.5 الی 3.7 لیتر
    سطح کیفی روغن موتور برای موتور TU5
    API : سطح کیفیت SN و SM را میتوانید انتخاب نمایید .
    SAE: برای هوای گرم روغن موتور 10W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن 5W40 توصیه می شود.
    برای اکثر آب و هوای ایران همان 5W40 مناسب می باشد.
    سطح کیفی روغن گیربکس پژو 206 با موتور TU5
    دنده اتوماتیک : 6.5 لیتر روغن گیربکس SPIII یا HT- MULTI
    دنده دستی 5 سرعته BE4 تقویت شده : 2.1 لیتر 75W90 ویا 75W80 GL-4

    پیشنهاد می شود برای جلوگیری از صدای زوزه در این گیربکس از یک لیتر روغن دنده 75W80 و یک لیتر 85W90 استفاده بفرمایید.

    دقت بفرمایید که روغنهای دنده حتما از برند لیکومولی و سطح کیفیت GL-4 استفاده باشد.(لیکومولی معجزه میکند)

سهیل

سپاس از پاسخ جامع و کاملتون

محمد

من صفر پژوتیوفایو دارم بعد یکسال با کارکرد ۲۰۰۰تا روغن انرا عوض ولیکو مولی ۱۰۴۰طلایی برام ریخت احساس میکنم موتوربعضی اوقات خورخور میکنه به نمایندگی بردم گفت مشگلی نداره گفت روغن خوبی ریختی ولی این موتورروغن توتال ۱۰۴۰ سفارش شده چون روغن استکانی رو دیر پر میکنه بنظر شما باید روغن روعوض کنم

    با سلام و احترام
    این روغن لیکومولی لایش لایف از بهترین روغنهاست و از نطر کارایی به صورت تجربی خیلی عملکرد بالاتری نسبت به توتال دارد.

ابوالفضل

سلام وقت شما بخیر
من ۲۰۶ تیوفایو مدل ۸۹ لا ۲۸۰ تا کارکرد دارم که به تازگی با مشکل هشدار فشار روغن هنگام ایست و دور موتور پایین و هنگامی که ماشین گرم هست مواجه شدم. فشنگی روغن و پایه فیلتر و اویل پمپ تعویض شدن ولی هنوز مشکل وجود دارد. جایی خوندم با تغییر ویسکازیته روغن میشه رفع بشه. میخواستم بدونم شما برای این مشکل آیا روغن با ویژگی خاصی پیشنهاد میکنید یا خیر. سپاس گزار

    سلام
    شما از چه روغنی استفاده فرمودید ؟
    برای بررسی بیشتر باید دقت بفرمایید اگر خودرو پلمپ هست و 280 هزارتا کارکرد دارد باید از روغن 10w40 سنتتیک استفاده بفرمایید که در لجظه استارت و در حال سرد و همچنین در لحظه کارکرد ویسک.زیته مناسبی داشته باشد.

علی

سلام
وقت بخیر
حدود 2 ماهه که 207 تحویل گرفتم و 850 کیلومتر کارکرده و روغن ماشینو فعلا عوض نکردم
پیشنهاد شما برای تعویض روغن در چه کارکردی هست(با توجه به اینکه استفاده کمی از ماشین دارم و در ماه حدودا 500 تا 600 کیلومتر استفاده میکنم) و اینکه چه روغن موتوری رو پیشنهاد می کنید؟

    سلام
    وقت بخیر
    برای تعویض اولین روغن باید در کیلومتر 1000 اقدام بفرمایید
    بعد از ان در کیلومتر 3000
    بعدی در 7000
    و بعد از ان هر 5000 کیلومتر روغن با فیلتر تعویض شود.
    روغن موتور 5w40 بسیار عالیه برای این موتور
    روغن و فیلترهای tu5

محمد

سلام من ۲۰۶sdv8 دارم روغن ۱۰w۴۰بهران سوپر پیشتازریختم الان صبح هاهمیشه ۳۰ثانیه تک کارمیکنه احتمال داره ازروغن باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

احسان

سلام خسته نباشید ماشین من پارس tu5 هستش که یک ماه نشده که گرفتم گفتم با روغن فابریک هزارتا بره بعد عوضش کنم با اینکه اهواز و در اب و هوای گرم زندگی میکنم و ماشین مشکی هستش ول با فرمایشات شما قانع شدم همون روغن 5w40 رو استفاده کنم به جای 10w40 به قول شما فقط استارت اولیه فرق داره و بعدش روغن ها مثل هم عمل میکنن و 5w40 هم روغن \ایه بهتری داره پولش برام مهم نیست میخواستم بهترین روغن روغن خارجی بازار رو بهم معرفی کنید هم برای روغن موتور و هم برای گیبرکس و اینکه بهترین مارک ضد جوش کدوم هستش برای خوزستان و همچنین روغن هیدرولیک چه مارکی پیشنهاد میکنید.
مارک ادینول ، دیوینول ، ایسین ، لیکومولی ، والوالین ، موبیل 1 ، کواکر استیت ، زیک ، راوانول ، توتال کوارتز ، ولور و یا top 1 کدوم بهتره ایا میشه رتبه بندی یا دسته بندیشون کرد

    با سلام و احترام
    خوشحالیم که مورد توجه واقع شد.
    علاقه ی مجموعه oilbest به روغنهای آلمانی است.
    بنابراین
    1-لیکومولی
    2-دیوینول
    2.5- ولور
    3-راونول
    4- ادینول
    بعد هم امریکایی ها
    1-والوالین
    2-کواکر
    3-موبیل
    4-تاپ 1
    بعد هم توتال
    درنهایت زیک و آیسین

احسان

اقا دمت گرم کارمو راحت کردی روغن گیربکس هم به گفته شما یک لیتر روغن دنده 75W80 و یک لیتر 85W90 لیکومولی استفاده میکنم و ضد یخ هم پریستون روغن هیدرولیکش اگه اشتباه نکنم همون روغن گیربکس اتوماتیک atf 3 هستش . از مدل روغن گیربکس اتومات دیگه که بهتر باشه میشه استفاده کرد برای هیدرولیک یا همین مناسبه

    با سلام و احترام
    خوشحالیم که مورد توجه واقع شد.
    میتوانید از atf 3 استفاده کنید.

محسن

سلام
من ماشینم پارس Tu5 هست همش روغن توتال ریختم الان اصلش نیس تو بازار شما یک روغن خوب و با کیفیت معرفی کنید برام ممنون

    با سلام و احترام
    روغن 5w40 بسیار عالی خواهد بود.
    باعث کارکرد آرام و بی صدا و همچنین کاهش مصرف خواهد شد.

محمد

سلام پارس tu5 مدل آخر 93 دارم از همان موقع تحویل تا الان روغن نانو کمل sm میریزم 24000. 10 40 مصرف توی شهر 8 و تو جاده 5.5 است لطفاً نظر بدید

    سلام
    مصرف عالیه
    ادامه بفرمایید

جواد

سلام وقتتون بخیر
بنده ۴۰۵ تیوفایو دارم امروز تعویض روغنیه به سلیقه خودش ایرانول۲۰₩۵۰ریخت و میگفت چون تابستونه ۲۰₩۵۰جوابه
حالا با دیدن صفحه شما نگران شدم!آیا روغنو فورا عوض کنم یا اشکال نداره در کیلومتر بعدی تغییرش بدم‌؟

    سلام
    سریعا تعویض کنید

احسان

سلام و ممنون
من اچسی کراس 97 دارم روغن موتور 5w40 بهران گیرم نیومد مجبور شدم روغن 5w50بهران رانا ریختم فکر میکنم صدای سوپاپها زیاد شده بنظر شما روغن رو تعویض کنم یا خوبه؟

    با سلام
    روغن 5w50 اصلا مناسب نیست. حتما تعویض کنید.

احمدرضا

سلام من یه پارس صفر ۱۴۰۰ دارم و روغنش تو ۱۰۰۰ تا کارکرد کم شده این طبیعیه؟ و این که الان باید چه روغنی استفاده کنم که از همین صفری ماشینم رو پا باشه؟

    با سلام و احترام
    روغن کم کردن در اوایل کارکرد موتور طبیعی هست.
    شما در ابتدا روغن اولیه رو در 1500 عوض کنید
    بعد حتما یک روغن تمام سنتتیک استفاده کنید.
    با اینکار و تعویض فیلتر روغن حتما مشکل استهلاک اولیه کم میشه و روغن کم کردن هم با روغن های تمام سنتتیک قطعا حل میشه.

احمدرضا احمدی

مرسی بابت پاسخگویی الان به نظر شما چه نوع روغنی باید سفارش بدم روغن موتور های مناسبش چی هست تو بازار و یا سایت خودتون

    با سلام
    بهترین روغن موتور را باتوجه به اطلاعات سایت ، میتونید انتخاب کنید

امیر حسین

با سلام
مطالب سایت و مطالب پرسش و پاسخ را تا حدود زیادی مطالعه کردم ، پاسخگویی خوب بود اما در کل یک ابهام جدی وجود دارد که امیدوارم منطقی و علمی به آن پاسخ دهید و نه احساسی
به عنوان مثال
وقتی فارغ از برند، وقتی صحبت از روعن ۱۰-۴۰ sn می‌شود یعنی یک استاندارد که تولید کننده باید در کیفیت و غلظت انرا رعایت کند
سوال چرا قیمت برخی از محصولات با مشخصه یکسان فوقالذکر اینقدر در بازار متفاوت است ؟
آیا صرفا بخاطر برند است ؟
یا اینکه علیرغم مشخصه ثابت مورد کارخانه تولید کننده چه تخلف و یا کوتاهی و … انجام می‌دهد که ۱۰-۴۰ sn فلان برند با ۱۰-۴۰sn لوکومولی متفاوت است؟
اگر واقعا در یک استاندارد مشخص تفاوت داریم واقعا بصورت علمی دیگر باید چه پارامتری را در نظر گرفت تا روغن مناسب خریداری شود؟
طبق فرمایش شما روغن های ۵-۴۰ سپس ۱۰-۴۰ با کیفیت sl پایین ترین و sn بالاترین کیفیت برای موتورهای tu5 را دارد ، اما هیچ اشاره ای به sj یک رده پایین تر از sl نشد در حالیکه عمدتا بخاطر قیمت تعویض روغنی ها این روغن را می‌ریزند
همچنین کمتر اشاره ای به روغن های ایرانی با مشخصه ثابت فوق شد مثل ایرانول، اسپیدی ، بهران توان ، سوپر پیشتاز حتی موارد مربوط به ادینول ، ردوبدل، الف، توتال ، کلسترول، پتروناس سهند از برندهای معروف نشد
واقعا دلیل تفاوت یک استاندارد مشخص
مانند ۱۰-۴۰ sn
در برندهای متفاوت و با قیمت‌های متفاوت در چیست ؟
و سوال آخر؟
کدام پارامتر روغن میزان کارکرد انرا مشخص می‌کند
اینکه روغن باید چقدر در موتور کار کند
۱۰۰۰ تا ، ۴۰۰۰ تا ، ۵۰۰۰ تا ، ۷۰۰۰ تا ….
واقعا معیار چیست ؟
وقتی قرار است یک استاندارد مشخص تولید شود ؟
ساده انگاری است که اگر بخواهیم بگوییم که نفت فلان کشور با نفت ایران متفاوت است یا موارد افزودنی داخلی با خارجی فرق دارد و … زیرا قرار است کارخانه یک استاندارد مشخص را تولید کند ..
مگر آنکه اعلام شود در بازار فلان روغن تقلبی وارد شده که بحث تقلبی بودن چیز دیگری است و در این گفتگو جای ندارد
ممنون اگر علمی و منطقی پاسخ دهید

    با سلام و احترام
    ممنون از اینکه مطالب و دیدگاه های سایت oilbest.ir را مطالعه و دنبال مینمایید.
    سعی ما در مجموعه اویل بست همواره بر این بوده که پاسخها صریح و بر اساس استاندارد های مشخص باشد.
    سوال شما در مورد قیمتهای متفاوت استانداردهای مشابه را اینگونه پاسخ خواهیم :
    با توجه به اینکه تولید کنندگان هر برندی از یک گروه مواد اولیه یکسان و ساخت یک کشور استفاده نمیکنند باعث میشود که این محصولات دارای قیمت تمام شده ی متفاوتی باشد. البته هزینهای تبلیغاتی برای شناساندن این محصولات به مخاطب هم بر قیمتهای تمام شده تاثیر ویژخه ایی دارند.
    و اما سوال شما در مورد روغن مناسب tu5
    براساس تجربه برای کارکرد بهتر و عمر بالاتر و استهلاک کمتر توصیه میشه که از روغنهای سنتتیک استفاده بفرمایید. اما این روغنها در کلاس SL و بالاتر دارای توجیه اقتصادی جهت تولید میباشند.
    روغنهای مینرال به مانند SJ نمیتوانند سطح نیاز موتور TU5 را برآورد کنند. لذا با توجه به توصیه کارشناسان استفاده از روغنهای SM و SN و بالاتر که ساختار سنتتیک دارند توصیه میشود.
    اما در مورد 5W40 یا 10W40 انتخاب این موضوع تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی حاکم بر محل فعالیت موتور دارد.
    از انجایی که استهلاک موتور در صورت استفاده از روغن مرغوب ، بیشتر در حالت سرد موتور اتفاق می افتد، و با توجه به اینکه نیاز به محافظت کامل از لحظه استارت در روغنهایی با سطح 5W40 سریهتر برآورد میشود.
    ما پیشنهاد میکنیم که از روغنهای با کیفیت 5W40 برای موتور TU5 استفاده نمایید.
    حتی در حالت کلی هم این موضوع را درنظر بگیرید که در صورت تغییر دمایی از تابستان به زمستان و محدوده دمایی پایینتر نیز این نیاز برای سایر خودروها هم وجود دارد.
    به عنوان مثال شما در خودروی سمند موتور ملی در اکثر نقاط و آب و هوا از روغن 10W40 استفاده میفرمایید. ولی اگر دمای هوا به زیر 10 و 15 درجه منفی ورود کند بهترین انتخاب روغن 5W40 است.
    یا شما برای همین موتور در حالت عادی از روغن 10W40 SL یا 10W40 SM استفاده میفرماییئ ولی پیشنهاد ما برای این موتور در خودروی دنا توربو روغن 5W40 است.
    و آنچه که میزان کارکرد روغنهای موتور را مشخص میکنند ، نحوه رانندگی و شرایط سخت کاری مثل بار اضافی یا بدی و آب و هوا و همچنین کیفیت ساخت موتور و روغن می باشد.
    حتی بنزین با کیفیت پایین و عادات غلط گاز دادن در هنگام خاموش نمودن خودرو و حرکت باافاصله پس از استارت هم میتوانند در عمر روغن موثر باشند.
    در مجموع کارکرد بیش از 5000 کیلومتر برای روغن موتور ، خیلی به صلاح نیست و در صورت استفاده از روغنهای سنتتیک میتوان تا 7000 کیلومتر هم ادامه دارد.
    اما همیشه یک ملاک مهمتر برای رانندگان حرفه ایی وجود داردکه از آن غافل نشویم ،
    صدای موتور خود گویای زمان به پایان رسیدن عمر مفید روغن برای آن موتور است. حتما به تغییرات صدای موتور حساس باشید.
    در پایان اگر سوالهای دیگری هم وجود داش تیم پشتبانی اویل بست به صورت کامل و دقیق پاسخگوی آنها خواهد بود.
    با تشکر

علی

سلام. من یه رانا پلاس دارم روغن بهتام روغن مناسبی هست؟

امین

سلام ببخشید
روغن موتور مناسب برای
پراید یورو۴ و موتور تیوفایو زمستان در آذربایجان غربی
چه غلظتی توصیه می شه ؟

    سلام
    روغن 10W40 مناسب هست

آیدین

سلام ببخشید
روغن موتور مناسب برای
پراید یورو۴ و موتور تیوفایو زمستان در آذربایجان غربی
چه غلظتی توصیه می شه ؟

    سلام
    روغن 10W40 مناسب هست

    با سلام و احترام
    برای پراید روغن 10W40
    برای تیوفایو روغن موتور 5W40 مناسب هست.

آیدین

‌سلام
ببخشید برای موتور پژو معمولی روغن موتور
چه غلظتی پیشنهاد می شه در مناطق سردسیر؟
و اینکه عدد ۵ در روغن موتور ۵/۴۰ به چه معنیه ؟
یا عدد ۱۰ در روغن ۱۰-۴۰ ؟

    سلام
    روغن 10W40 مناسب میباشد

امین

سلام ببخشید
روغن موتور ۵/۳۰w و ۵/۴۰w چه تفتوتی باهم دارن ؟

    با سلام و احترام
    به صورت واضح در میزان غلظت یا همان ویسکوزیته های 100 و 40 تفاوت دارند.

امین

سلام ببخشید
برای پراید یورو۴ روغن موتور چه غلظتی در مناطق سردسیر پیشنهاد می شه ؟

علی رضا

سلام. من یه رانا پلاس 1401 دارم روغن کاسترول مگناتک 40-10 sm استفاده کردم. سرویس کار 4 لیتر با فیلتر انجام داد.مناسب هست؟؟

    سلام بله
    ولی خیلی بهتر بود روغن موتور 5w40 استفاده میکردید

Ali

سلام
وقت بخیر
استفاده از روغن بهران سوپر رانا 5w40 با کیفیت sm یا sn برای ۲۰۶ تیوفایو مدل ۸۷ که دوگانه هستش ولی تازه تعمیرش کردم و میخام استفاده کنم چیه؟؟
تعمیرکارم گفت فقط 5w40 بریز ولی خب من بازم شک داشتم به حرفش.
و سوال بعدی اینکه علت ترغیب و پیشنهاد استفاده مخلوط دو نوع روغن گیربکس با ویسکوزیته متفاوت چی هستش که فرمودین یک لیتر 75w80 با یک لیتر 85w90 ترکیب کنیم و بریزیم این چه فایده ای داره؟؟
ممنون از سایت خوبتون

    سلام
    با توجه به کاهش صدای موتور و کم کردن سایش بهتره از 5w40 استفاده کنید.
    برای جلوگیری از صدای زوزوه هم پیشنهاد میشود که یک لیتر روغن دنده 75W80 و یک لیتر 85W90 استفاده بفرمایید

Ali

سلام
علت این پیشنهادتون رو در اول صفحه بفرمایید:
((پیشنهاد می شود برای جلوگیری از صدای زوزه در این گیربکس از یک لیتر روغن دنده 75W80 و یک لیتر 85W90 استفاده بفرمایید.))

    سلام
    وقت بخیر
    برای جلوگیری از صدای زوزه در این گیربکس

ARYAN

سلام نظرتون در مورد روغن موتور پروفی کار 5w40 چیه ?و اینکه برای کم کردن صدای موتور کدوم برند خوبه

    سلام
    وقت بخیر
    5W40 SN روغن بسیار با کیفیت و مناسبی هست برای موتور TU5

homer

درود
خودروی بنده رانا مدل 96 با کارکرد 150000 هزار کیلومتر میباشد. اخیرا با سرد شدن هوا هنگام استارت سرد موتور بد کار میکرد. با توجه به روغن که 10w40 بود اقدام به تعویض روغن به 5w40 کردم و مشکل استارت سرد حل شد.
اما سوال اینکه با توجه به کارکرد خودرو روغن 5w40 مناسب استفاده دراز مدت میباشد یا نه؟
با تشکر از شما.

    سلام وقت بخیر
    مشکلی ایجاد نمیکنه. با خیال راحت استفاده بفرمایید.

نیما

سلام من۲۰۶تیپ۵مدل۹۴خریدم مالک قبلی سوپرپیشتاز 10w40 sl میریخته و من میخوام بهران رانا10w40 sm بریزم.این مشکلی ایجاد میکنه؟و اینکه اگر بهران رانا ریختم و مثلا بعد از۳هزارکیلومتر نیم لیتر کم کرد میتونم کسری روغن رو بهران سوپرپیشتاز بریزم؟
ساکن مازندران هستم.ممنون

    سلام
    وقت بخیر
    استفاده از رانا موردی ندارد و بهتر از سوپر پیشتاز هست.
    برای سر ریز هم بهتره از خودش استفاده بفرمایید .

آرین قلیچ خانی

با سلام،
من یک 206 تیپ 5 مدل 94 دارم.
2 3 باری از روغن موتور آترود استفاده میکردم که موتور خیلی به سروصدا افتاد بعدش از ایرانول ریسینگ استفاده کردم ولی همچنان احساس میکنم که موتور خوب کار نمیکنه مخصوصا تو فصل سرما. الان به پیشنهاد شما میخوام روغن ماشین رو عوض کنم. این تعویض روغن مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ و اینکه کدوم روغن رو پیشنهاد میدین ؟
ممنون

    سلام
    روغن برای tu5 بهتره 5w40 استفاده بفرمایید.

علی باروتی

سلام و عرض ادب ، لطفا نظرتان نسبت به ایرانول ریسیگ برای 405slx با موتور tu5 را بفرماییدتشکر

    سلام
    روغن خوبی هست ، ولی بهتره 5w40 استفاده بفرمایید.

Q.R

سلام من پژو slx tu5 دارم زمستون بخاطر سردی هوا مرتب چراغ چک روشن میکردم و ماشین سه کار میکرد ،از وقتی از روغن 5w40 استفاده میکنم این مشکل کاملا برطرف شده.تشکر از راهنمایی‌ها و سایت خوبتون.

    با سلام . احترام
    خوسحالیم مورد توجه واقع شد.
    با این روغن خطاهای مربوط به کوئل قطع میشه

وحید

سلام. رانامدل 92 دارم. خواستم ازتون بپرسم میتونم روغن 5w40 از نوع روغن سرکان بریزم؟ و ی سوال دیگه اینکه برای گیربکس از چ روغنی استفاده کنم. ممنونم از محبت شما

    با سلام و احترام
    روغن 5w40 مناسب هست برای موتور
    گیربکس هم ترکیب 75w80 و 85w90 بسیار موثر هست

میلاد

سلام,
نظر شما در مورد روغن Firoun 10w40 که API SN هم داره چیه؟
همچنین الان روغن موتور با API SP هم وارد بازار شده, مثل Addinol, آیا از SP هم میشه برای 206 تیپ 5 مدل 89 استفاده کرد؟

    سلام
    درمورد فیرون اطلاعات کاملی نداریم. جز روغنهای جدید بازار هستند و خیلی برند مطرحی نیست.
    بله میتوانید sp استفاده بفرمایید.البته اگر موتور در سلامت کامل باشد.

جواد شعبانی

سلام،من یک رانا سقف شیشه ای دارم، با موتور tu5p و ۶دنده
خواهشمندم روغن مناسب پیشنهاد بفرمایید، بنده روغن گیربکس ۷۵*۹۰ لوبریفنت استفاده کردم ولی گیربکس بعد از تعویض به زوزه افتاد(خیلی کم و محسوس)

    با سلام
    برای این موتور باید از روغن موتور 5w40 استفاده بفرمایید و بهترین انتخاب برای گیربکس 75w80 است که اگر بعدا صدای زوزه داشت با 75w90 تعویض شود.
    روغن گیربکس های هیوندای اکستیر و لیکومولی به شدت توصیه میشود.

داریوش

سلام.بهترین برند روغن موتور و گیربکس برای رانا ۹۲ را بفرمایید.ممنون

    براساس تجربه برای کارکرد بهتر و عمر بالاتر و استهلاک کمتر توصیه میشه که از روغنهای سنتتیک استفاده بفرمایید. اما این روغنها در کلاس SL و بالاتر دارای توجیه اقتصادی جهت تولید میباشند.
    روغنهای مینرال به مانند SJ نمیتوانند سطح نیاز موتور TU5 را برآورد کنند. لذا با توجه به توصیه کارشناسان استفاده از روغنهای SM و SN و بالاتر که ساختار سنتتیک دارند توصیه میشود.
    اما در مورد 5W40 یا 10W40 انتخاب این موضوع تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی حاکم بر محل فعالیت موتور دارد.
    از انجایی که استهلاک موتور در صورت استفاده از روغن مرغوب ، بیشتر در حالت سرد موتور اتفاق می افتد، و با توجه به اینکه نیاز به محافظت کامل از لحظه استارت در روغنهایی با سطح 5W40 سریهتر برآورد میشود.
    ما پیشنهاد میکنیم که از روغنهای با کیفیت 5W40 برای موتور TU5 استفاده نمایید.

B.S

با سلام.چند روز پیش واسکازین گیربکس (پژو اس ال ایکس)را با کیفیت ۷۵w۹۰ مارک پاوازاکی تعویض کردم،نتیجه سفت شدن تعویض دنده،لطف راهنمایی بفرمایید.

    با سلام
    بهتربود از یک مارک دیگه استفاده میفرمودید.
    مثل آیسین یا هیوندایی
    شناخت کافی نسبت به این برند نداریم.
    البته برای نتیجه بهتره که حدود 2000 کیلومتر رانندگی بفرمایید و سییم کلاچ را هم چک کنید.

سلیمانیان

سلام
slxتیوفایو دارم
تازه روغن گیربکسش رو عوض کردم
و یه لیتر 75ویه لیتر85 لوبرینو ریختم براش
ولی از موقع تعویضش دندنه ها سخت جا میرن
ممنون میشم راهنمایی کنید

    با سلام و احترام
    اگر سیستم کیت کلاچ و گیربکس مشکل دیگری نداشته باشند ، یکبار دیگه با تعویض با دو لیتر 75w80 مورد رفع خواهد شد.
    البته این توصیه میکس روغنها برای روغنهای لیکومولی و هیوندایی بود.
    از سایر برندها اطلاعاتی در این خصوص نداریم.

نیما

سلام لطفا بفرمایید برای موتورهای tu5 استفاده از روغن های نیمه سنتتیک مناسبه یا تمام سنتتیک؟