دیگنیتی روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

دیگنیتی

دیگنیتی روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

دیگنیتی روغن موتور و گیربکس اتوماتیک – dignity

دیگنیتی یا دانگ فنگ IX5 ؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی گروه بهمن و بیان مشخصات و قابلیت خودروهای دیگنیتی یا دانگ فنگ IX5 به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، دیگنیتی یا دانگ فنگ IX5 و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای دیگنیتی یا دانگ فنگ IX5 می پردازیم.


در صورت نیاز میتوانید از فهرستی که در ابتدای مقاله وجود دارد نسبت به خواندن بخش مورد نظر خود اقدام نمایید ولی پیشنهاد ما این است که کل مقاله را مطالعه نمایید که وقتی در حدود 5 دقیقه از شما میگیرد.


حجم روغن موتور دیگنیتی با تعویض فیلتر روغن :

دیگنیتی

  • موتور 1500 سی سی : 4.5 لیتر

سطح کیفی روغن موتور دیگنیتی – dignity

  • API :سطح کیفیت  SN و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 5W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن 5W30 توصیه می شود.
  • ولی برای اکثر آب و هوای ایران همان 5W30 مناسب می باشد.

سطح کیفی روغن گیربکس دیگنیتی

  • گیربکس دانگ فنگ دیگنیتی از نوع اتوماتیک CVT میباشد و از روغنهای CVT باید در آن استفاده شود . 
  • روغن گیربکس Idemitusu CVTF-EX1  برای گیربکس DIGNITY توصیه شده است. 
  • گیربکس دیگنیتی همان گیربکس جیلی امگرند 7 و جک S3 میباشد که به گیربکس CVT VT3 معروف است ، 
  • رنگ ظاهری روغن گیربکس دیگنیتی : زرد Yellow 
  • دنده اتوماتیک : 5.5 لیتر روغن گیربکس CVT – IDEMITSU CVTF-EX1

 

کراس‌اوور دیگنیتی محصول جدید گروه بهمن است که یک خودرو چینی به نام دانگ فنگ ix۵ است که با نام دیگنیتی به بازار عرضه می‌شود. دیگنیتی ابعاد و اندازه نسبتاً بزرگی دارد و در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد.

دیگنیتی

DIGNITY

مشخصات فنی DIGNITY

  • موتور دیگنیتی : 1500 سی سی
  • تعداد سوپاپ : 16 سوپاپ
  • نوع تنفس : توربو شارژر
  • نوع گیربکس دیگنیتی : متغییر پیوسته CVT
  • قدرت : 148 اسب بخار
  • گشتاور : 220 نیوتن متر
  • مصرف شهری : 9.5 لیتر
  • مصرف جاده : 5.5 لیتر
  • میانگیم مصرف : 7.5 لیتر

امکانات DIGNITY گروه بهمن

دیگنیتی به کیسه هوای ایمنی جانبی و سرنشینان جلو مجهز شده و همچنین از تجهیزات متنوع و پیشرفته‌ای همچون ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی EBD، سیستم‌های کنترل کشش ATC و TRC و ASR و TCS، سیستم کمکی ترمز EVA -BA – BAS – EBA و همچنین سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC بهره‌مند است.

دیگنیتی به سیستم کنترل حرکتی خودرو در سراشیبی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ترمز خودکار، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها، چراغ‌های مخصوص روز و… مجهز است.

تاریخچه گروه خودرو سازی بهمن

گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ و در راستای فعالیت در زمینه حمل و نقل دریایی و حق‌العمل کاری نمایندگی‌های تجاری، به نام شرکت سهامی ایران خلیج کو تأسیس شد. شرکت سهامی ایران خلیج کو در سال ۱۳۳۸، اولین محصول خود را با عنوان وانت سه چرخ مزدا تولید کرد و پس از آن نام شرکت به کارخانه اتومبیل سازی مزدا تغییر پیدا کرد. در سال ۱۳۶۳ وانت مزدا ۱۶۰۰ به مرحله تولید رسید و این شرکت به ایران وانت تغییر نام داد و سپس آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

محصولات گروه بهمن

بهمن موتور

  • وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین
  • وانت کارا ۲۰۰۰ دو کابین
  • هاوال H۲
  • هاوال H۹
  • دیگنیتی
  • فیدلیتی
  • سواری B۳۰
  • کاپرا ۲
  • سواری مزدا ۳ جدید
  • وانت دو کابین کاپرا
  • وانت تک کابین کاپرا
  • وانت دوکابین ایسوزو

دانگ فنگ در ایران ماند

بعد از شراکت با ایران خودرو و فردا موتور، بهمن موتور سومین خودروسازی بود که همکاری‌اش را با دانگ‌فنگ شروع کرد. اولین نتیجه این همکاری، مونتاژ دانگ‌فنگ iX5 در ایران بود؛ محصولی که هرچند در بازار چین تحت برند فنگون (Fengon) و در برخی کشورها نیز تحت برند گلوری (Glory) فروخته می‌شود. اما در همه جا، لوگوی دانگ‌فنگ روی پیشانی آن حک شده است.

ولی در بازار ایران، داستانش کمی فرق می‌کند؛ چینی‌ها برای آنکه مشکلی از بابت همکاری با خودروسازان ایرانی نداشته باشند و برای آنکه تولید محصولاتشان در بازار ایران حتی در زمان تحریم هم امکان‌پذیر باشد، پیشنهاد بهمن موتور را پذیرفتند و نام این خودرو را به دیگنیتی (Dignity) تغییر دادند و لوگوی دانگ‌فنگ را هم از روی آن حذف کردند.

در بازار چین، عرضه iX5 از سال 2018 شروع شده ولی در بازار ایران، تولید دیگنیتی از اواخر زمستان 99 آغاز شد و اولین سری آن نیز با مدل 1400 به بازار ایران آمد.

در کنار کیفیت ساخت، ایمنی مناسب و داشتن استانداردهای روز اروپا، یکی از بارزترین مشخصه‌های دیگنیتی، به نوع طراحی آن برمی‌گردد. قوس سقف در ردیف عقب دیگنیتی، باعث شده تا برای اولین‌بار با کراس‌اوری کوپه روبرو شویم که از چین آمده است.

نظر خود را بنویسید