کیا کادنزا روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

کیا کادنزا

کیا کادنزا روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

کیا کادنزا

کیا کادنزا ؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی کیا موتورز و بیان مشخصات و قابلیت خودروی کیا کادنزا به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، کیا کادنزا و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای کیا کادنزا می پردازیم.

حجم روغن موتور کیا کادنزا ،با تعویض فیلتر روغن :

  • موتور کیا کادنزا حجم 3500  سی سی : 5.7 لیتر

سطح کیفی روغن موتور کیا کادنزا :

  • API : سطح کیفیت  SN و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 5W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن  5W30 توصیه می شود.
  • ولی برای اکثر آب و هوای ایران همان 5W30 مناسب می باشد.

سطح کیفی روغن گیربکس کیا کادنزا

  • گیربکس کیا کادنزا : 7.8 لیتر SP IV یا مولتی LF

 

 برای تهیه روغن گیربکس و تعویض با دستگاه حتما ، نیم لیتر بیشتر از حجم گیربکس سفارس دهید تا جهت شستشوی گیربکس توسط دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مصرف شود.

کیا کادنزا روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

در این مقاله با عنوان کیا کادنزا روغن موتور و گیربکس اتوماتیک سعی شده ضمن معرفی شرکت کیاموتورز و مخصوصا محصول کیا کادنزا و با تاکید بر نوع روانکاری این خودرو به معرفی روغن موتور کیا کادنزا و روغن گیربکس کیا کادنزا بپردازیم. باید توجه داشت که در خودروهای امروزی و مخصوصا خودروی ما که در این مقاله کیا کادنزا روغن موتور و گیربکس اتوماتیک به آن پرداخته ایم رعایت نوع روغن موتور و گیربکس مناسب برای خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد.

Kia_logO
Kia_logO

کیا موتورز

شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. کمپانی کیا موتورز، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود.

شرکت کیا موتورز به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کره ای، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال ۱۹۵۲، این شرکت نام خود را از «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر داد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سواری کرد .

در سال ۱۹۸۶ و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی از مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برای بازار داخلی و هم برای بازار خارجی جهت صادرات نمود. این مدل‌ها همچنین شامل کیا پراید بر مبنای مدل مزدا و کیا آولا بودند، که در بازار آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد اسپایر به فروش رفت.

کیا در سال ۲۰۱۶ به عنوان قابل اطمینان‌ترین خودرو در کشور ایالات متحده آمریکا توسط جی دی پاور و شرکا در رتبه اول قرار گرفت. کیا در چهار سال متوالی جایزه خودرو بین‌المللی و جایزه برند برتر خودروسازی وارداتی به آمریکا را دریافت کرد.

هم ‌اکنون خودروهای کیا موتورز توسط شرکت اطلس خودرو وارد ایران می‌شود و همچنین بعضی از محصولات کیا موتورز مانند کیا سراتو تولید داخلی آن نیز وجود دارد که توسط گروه خودروسازی سایپا انجام می‌گیرد.

برگرفته از ویکیپدیا

کیا کادنزا
کیا کادنزا

کیا کادنزا

خودروی کیا کادنزا موجود در بازار ایران مربوط به سالهای 2012 الی 2013 می باشد. این خودرو با بهره مندی از یک موتور نسبتا پرقدرت 3500 سی سی تنفس طبیعی و با کمک سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک قدرتی برابر با 286 اسب بخار ایجاد می نماید. خودروی کیا کادنزا با استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف ترکیبی کمتر از 10 لیتر در جاده ها درحال تردد است.

 

نام خودرو حجم موتور موتور گیربکس قدرت موتور
کیا کادنزا 2012 تا 2013 3500 سی سی 6 سیلندر 6 سرعته 286 اسب بخار

 

کیا کادنزا :

 کیا کادنزا خودرویی است که از سال ۲۰۱۰ ساخت آن در کیا موتورز آغاز شد. موتور مدل ۲۰۱۱ آن دارای موتور ۳٫۵ لیتری می‌باشد که قادر به تولید ۲۹۳ اسب بخار می‌باشد و دارای یک گیربکس ۶ دندهٔ اتوماتیک می‌باشد. این ماشین محور جلو می‌باشد و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر ۹٫۵ می‌باشد و صفر تا صدی معادل ۶٫۵ بطور میانگین دارد. از امکانات رفاهی این ماشین می‌توان به گرم کن و سردکن صندلی‌های جلو و گرم کن صندلی‌های عقب، ماساژور صندلی راننده، موس عقب، گرم کن فرمان، مموری صندلی، پرده عقب برقی پرداخت.

نسل جدید کیا کادنزا در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه گردید. این خودرو از ظاهری به روز و مدرن در کنار کابینی مجهز سود برده‌است.

برای کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ تنها یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۲۴ سوپاپه ۳٫۳ لیتری به حجم دقیق ۳٫۳۴۲ سی‌سی در نظر گرفته شده‌است. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل ۲۹۰ اسب بخار در دور موتور ۶٫۴۰۰ را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با ۲۵۳ پاوند بر فوت (معادل ۳۴۳ نیوتون متر) است که از دور موتور ۵٫۲۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این نیرو توسط یک جعبه دنده جدید ۸ سرعت اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

برگرفته از سایت ویکی پدیا

 

  کیا کادنزا سایر مشخصات

 

کیا کادنزا
کیا کادنزا

کیا کادنزا لوازم مصرفی

در خودرو کیا کادنزا یک مدل فیلتر روغن نمدی با کد 3CAA0 استفاده می شود که در بعضی از محصولات کیا موتورز از آن بهره گرفته شده است . در ادامه سعی نموده ایم کد فیلتر ها را به همراه عکس ها برای شما نمایش دهیم.

خودرو فیلتر هوا فیلتر کابین فیلتر روغن
کیا کادنزا 28113-3S100 97133-3SAA0 26300-3CAA0

 کیا کادنزا  کد فنی فیلترها :

26300-3CAA0 OIL FILTER
26300-3CAA0 OIL FILTER

28113-3S100 AIR FILTER
28113-3S100 AIR FILTER

97133-3saa0 cabin filter
97133-3saa0 cabin filter

لطفا کلیک کنید.

کادنزا و روغن مناسب برای موتور و گیربکس :

 

نوع روغن حجم مدت استفاده
روغن موتور کیا کادنزا 5W30&5W40 5/7 لیتر با فیلتر

حداکثر 6ماه

 

 

نوع روغن حجم مدت استفاده
روغن گیربکس کیا کادنزا ATF SP -IV 7/8 لیتر

حداکثر 24 ماه

ضدیخ و مایع ترمز :

ضدیخ

6 لیتر

ORGANIC COOLANT C12+

مایع ترمز 8/. لیتر

DOT4