هیوندای سوناتا YF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

هیوندای سوناتا YF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

هیوندای سوناتا YF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا YF؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی هیوندای و بیان مشخصات و قابلیت خودروهایهیوندای سوناتا YF به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، هیوندای سوناتا YF و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای هیوندای سوناتا YF می پردازیم.

حجم روغن موتور هیوندای سوناتا YF ،  با تعویض فیلتر روغن :

  • موتور هیوندای سوناتا YF حجم 2400 سی سی : 5 لیتر

سطح کیفی روغن موتور هیوندای سوناتا YF:

  • API : سطح کیفیت  SN و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 5W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن  5W30 توصیه می شود.

سطح کیفی روغن گیربکس هیوندای سوناتا YF

  • گیربکس هیوندای سوناتا YF : حجم = 7.1 لیتر SP IV یا مولتی LF

هیوندای سوناتا YF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

در این مقاله با عنوان هیوندای سوناتا YF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک سعی شده ضمن معرفی شرکت هیوندایی و مخصوصا محصول هیوندای سوناتا YF و با تاکید بر نوع روانکاری این خودرو به معرفی روغن موتور هیوندای سوناتا YF و روغن گیربکس هیوندای سوناتا YF بپردازیم. باید توجه داشت که در خودروهای امروزی و مخصوصا خودروی ما که در این مقاله هیوندای سوناتا YF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک به آن پرداخته ایم رعایت نوع روغن موتور و گیربکس مناسب برای خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد.

شرکت هیوندای موتورز

هیوندای
هیوندای

نام هيوندا Hyundai   اشاره به مجموعه شركتها و كارخانجات معظمي دارد كه در سال 1947 توسط آقاي چونگ جو يونگ بنيان گذاري و تاسيس شد و سرانجام به بزرگترين گروه صنعتي كره تبديل شد. اين مجموعه از تشكيل اولين شركت ساختماني در سال 1947 آغاز بكار كرد.شركت هيونداي موتور” امروزه شركتها و كارخانجات زيادي در سراسر جهان تحت نام تجاري هيونداي همچون شركت صنايع سنگين هيونداي در امر كشتي سازي به فعاليت هاي بزرگ اقتصادي مشغولند.

در اين گروه شركت خودروسازي هيونداي موتور Hyundai Motor Company كه در سال 1967 شكل گرفت، شناخته شده ترين بخش اين مجموعه است.

شركت هيونداي موتور بخشي از گروه خودرويي هيونداي/كيا بزرگترين كمپاني كره جنوبي است. دفتر مركزي آن در سئول و محل بزرگترين كارخانه آن در اوسان Ulsan  مي باشد كه قابليت توليد 1.4 ميليون دستگاه خودرو را در سال دارا مي باشد.

امروزه محصولات شركت هيونداي موتور در بيش از 193 كشور توسط 5000 نماينده خود در سطح جهان با غلبه بر شركتهاي “نيسان” و “هوندا” و دهها برند مطرح ، پنجمين قطب خودروسازي جهان مي باشد.

هیوندای سوناتا YF

hyundai-sonata-yf
hyundai-sonata-yf
نام خودرو حجم موتور موتور گیربکس قدرت موتور
هیوندا سوناتا YF 2400 سی سی 4 سیلندر خطی 16سوپاپ 6 سرعته شیفت ترونیک 176 اسب بخار

هيونداي سوناتاي YF  منحصر بفرد

هيونداي سوناتاي YFرا مي توان شاهكاري در تركيب طراحي منحصر بفرد، قدرتي تحسين برانگيز و امكانات رفاهي هوشمندانه دانست كه توانسته چشم هر بيننده اي را به سوي خود معطوف نمايد.

سوناتاي YF همانند سوناتاي قبلي داراي موتوري پر قدرت از نوع 4 سيلندر و 4/2 لیتری مي باشد كه با بهره مندي از تكنولوژي CVVT ، قدرتي معادل 176 اسب بخار در رگهاي اين خودرو پمپاژ مي شود. سوناتاي YF با داشتن رينگهاي 18 اينچ، فرمانپذيري عالي و پايداري بي نظيري را ارائه نموده كه در اين حين نبايد وجود سيستم ESP يا همان پايداري الكتريكي را در جهت افزايش اين پايداري ناديده گرفت.

سایر مشخصات سوناتا YF به شرح عکس زیر می باشد :

سوناتا YF
سوناتا YF

مشخصات لوازم مصرفی خودرو از قبیل فیلترهای هوا ، روغن و روغن موتور و گیربکس به شرح زیر می باشد :

فیلتر هوا

فیلتر کابین فیلتر روغن
28113-3S100 OR 2P100 3SAA0-97133

355(00-03-04)-26300

هیوندای سوناتا YF ، روغن مناسب برای موتور و گیربکس :

نوع روغن حجم مدت استفاده

روغن موتور سوناتا YF

5W40&5W30 5 لیتر با فیلتر

حداکثر 6ماه

روغن گیربکس سوناتا YF ATF SP-IV 7.1 لیتر

2 سال یا 60 هزارکیلومتر

ضدیخ و مایع ترمز هیوندای سوناتا YF  :

ضدیخ

6/6 لیتر ORGANIC COOLANT C12+
مایع ترمز 8/. لیتر

DOT4

فایل مشخصات هیوندای سوناتا YF:

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از سایت شرکت هیوندای کره جنوبی استفاده نمایید.

سایت هیوندایی کره جنوبی