هیوندای سوناتا LF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

هیوندای سوناتا LF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

هیوندای سوناتا LF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

هیوندای سوناتا LF

هیوندای سوناتا LF ؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی هیوندای و بیان مشخصات و قابلیت خودروهای هیوندای سوناتا LF به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، هیوندای سوناتا LF و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای هیوندای سوناتا LF می پردازیم.

حجم روغن موتور هیوندای سوناتا LF ،  با تعویض فیلتر روغن :

  • موتور هیوندای سوناتا LF حجم 2000 سی سی : 5.3 لیتر

سطح کیفی روغن موتور هیوندای سوناتا LF:

  • API : سطح کیفیت  SN و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 5W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن  5W30 توصیه می شود.

سطح کیفی روغن گیربکس هیوندای سوناتا LF

  • گیربکس هیوندای سوناتا LF : حجم = 7.1 لیتر SP IV یا مولتی LF

هیوندای سوناتا LF

در این مقاله با عنوان هیوندای سوناتا LF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک سعی شده ضمن معرفی شرکت هیوندایی و مخصوصا محصول هیوندای سوناتا LF و با تاکید بر نوع روانکاری این خودرو به معرفی روغن موتور هیوندای سوناتا LF و روغن گیربکس هیوندای سوناتا LF بپردازیم. باید توجه داشت که در خودروهای امروزی و مخصوصا خودروی ما که در این مقاله هیوندای سوناتا LF روغن موتور و گیربکس اتوماتیک به آن پرداخته ایم رعایت نوع روغن موتور و گیربکس مناسب برای خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد.

شرکت هیوندای موتورز

هیوندای
هیوندای

نام هيوندا Hyundai   اشاره به مجموعه شركتها و كارخانجات معظمي دارد كه در سال 1947 توسط آقاي چونگ جو يونگ بنيان گذاري و تاسيس شد و سرانجام به بزرگترين گروه صنعتي كره تبديل شد. اين مجموعه از تشكيل اولين شركت ساختماني در سال 1947 آغاز بكار كرد.شركت هيونداي موتور” امروزه شركتها و كارخانجات زيادي در سراسر جهان تحت نام تجاري هيونداي همچون شركت صنايع سنگين هيونداي در امر كشتي سازي به فعاليت هاي بزرگ اقتصادي مشغولند.

در اين گروه شركت خودروسازي هيونداي موتور Hyundai Motor Company كه در سال 1967 شكل گرفت، شناخته شده ترين بخش اين مجموعه است.

شركت هيونداي موتور بخشي از گروه خودرويي هيونداي/كيا بزرگترين كمپاني كره جنوبي است. دفتر مركزي آن در سئول و محل بزرگترين كارخانه آن در اوسان Ulsan  مي باشد كه قابليت توليد 1.4 ميليون دستگاه خودرو را در سال دارا مي باشد.

امروزه محصولات شركت هيونداي موتور در بيش از 193 كشور توسط 5000 نماينده خود در سطح جهان با غلبه بر شركتهاي “نيسان” و “هوندا” و دهها برند مطرح ، پنجمين قطب خودروسازي جهان مي باشد.

هیوندای سوناتا LF

هیوندای سوناتا LF
هیوندای سوناتا LF

نام خودرو

حجم موتور موتور گیربکس قدرت موتور
هیوندا سوناتا LF 2000 سی سی 4 سیلندر خطی 16سوپاپ 6 سرعته شیفت ترونیک

178 اسب بخار

وقار ، پویایی و زیبایی … نسل قبلی سوناتا ، تندیسی در حرکت بود و اکنون مدل جدید آن تحول همان تندیس است. پویایی هیوندای سوناتا LF  در نوع خود منحصر به فرد است .

هیوندای سوناتا LF استانداردی جدید در زمره سدان هایی با ابعاد متوسط خواهد بود. درک اساس وجود خودرو اولویت طراحان سوناتا بود . برای تاکید بر قدرت و ظرافت این خودرو ، طراحان خطوط و اشکال آن را پر نماتر نشان داده اند. به این ترتیب نشان زیبایی حقیقی در پیش چشمانمان به نمایش درآمده است. و آن چیزی نیست جز خودباوری. قطعات موتور به نحوی هارمونیک در کنار هم قرار دارند تا بهترین ارتباط بین آن ها حفظ شود .

هیوندای سوناتا LF اوج خلاقیت

نتیجه کار احساس لذتی است که با نگاه کردن به این بخش ، همانند تمامی دیگر بخشهای خودرو به شما دست می دهد. اطمینان و صمیمیت ، احساسی است که پس از نشستن بر روی صندلی راننده به شما دست می دهد. طراحی افقی داشبرد پایداری و زیبایی را به شما القا می کند . برای حفظ توجه شما به جاده پیشرویتان صفحه نمایشگر پشت فرمان و سیستم صوتی موازی با خط سیر دید شما قرار دارد. سوناتا ، با درنظر گرفتن مفهوم تعامل انسان و ماشین (HMI) طوری طراحی شده تا تعاملی مبنی بر درک مستقیم بین راننده و خودرو ایجاد کند . ارگونومی ساده بهمراه کنترل های ورودی و خروجی به دقت طراحی شده طوری درهم آمیخته اند تا فاصله شما با هرکدام از تنظیمات خودوریتان تنها یک اشاره باشد.

سایر مشخصات سوناتا LF  :

هیوندای سوناتا LF
هیوندای سوناتا LF

مشخصات لوازم مصرفی خودرو از قبیل فیلترهای هوا ، روغن و روغن موتور و گیربکس به شرح زیر می باشد :

فیلتر هوا

فیلتر کابین فیلتر روغن
Air filter 28113-C1100 3SAA0-97133

355(00-03-04)-26300

فیلتر کابین سوناتا LF
فیلتر کابین سوناتا LF

فیلتر هوای سوناتا LF
فیلتر هوای سوناتا LF

OIL FILTER 26300
OIL FILTER 26300

هیوندای سوناتا LF ، روغنهای مناسب برای موتور و گیربکس :

نوع روغن حجم مدت استفاده
روغن موتور سوناتا LF 5W40&5W30 5.3 لیتر با فیلتر حداکثر 6ماه
روغن گیربکس سوناتا LF ATF SP-IV 7.1 لیتر 2 سال یا 60 هزارکیلومتر

ضدیخ و مایع ترمز هیوندای سوناتا LF :

ضدیخ 7.2 لیتر ORGANIC COOLANT C12+
مایع ترمز 8/. لیتر DOT4