بهترین روغن موتور برای تیبا

تیبا

بهترین روغن موتور برای تیبا

حجم روغن موتور تیبابا تعویض فیلتر روغن :

تیبا

  • موتور 1500 سی سی : 3.5 لیتر

سطح کیفی روغن موتور تیبا

  • استاندارد API : سطح کیفیت  SL و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • استاندارد SAE : برای هوای گرم روغن موتور 10W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن 5W40 توصیه می شود.
  • برای اکثر آب و هوای ایران همان  10W40 مناسب می باشد.

تیبا ، روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

تیبا ؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی سایپا و بیان مشخصات و قابلیت خودروی  تیبا به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، تیبا و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس دستی ، روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای تیبا می پردازیم.


در صورت نیاز میتوانید از فهرستی که در ابتدای مقاله وجود دارد نسبت به خواندن بخش مورد نظر خود اقدام نمایید ولی پیشنهاد ما این است که کل مقاله را مطالعه نمایید که وقتی در حدود 5 دقیقه از شما میگیرد.


حجم روغن موتور تیبابا تعویض فیلتر روغن :

تیبا

  • موتور 1400 سی سی : 3.5 لیتر

سطح کیفی روغن موتور تیبا

  • API : سطح کیفیت  SL و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 10W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن 5W40 توصیه می شود.
  • برای اکثر آب و هوای ایران همان 10W40 مناسب می باشد.

سطح کیفی روغن گیربکس تیبا

  • دنده دستی: 2.5 لیتر روغن گیربکس 75W80 GL-4 یا 75W90
  • پیشنهاد می شود برای جلوگیری از صدای زوزه در این گیربکس از یک و نیم لیتر روغن دنده 75W80  و یک لیتر 85W90 استفاده بفرمایید.
  • دقت بفرمایید که روغنهای دنده حتما از برند لیکومولی و سطح کیفیت GL-4 استفاده باشد.(لیکومولی معجزه میکند)

با توجه به اینکه در موتور تیبا امکان رسوب ناخالصی های ناشی از احتراق وجود دارد پیشنهاد می شود که که به صورت یک در میان از موتور شوی لیکومولی استفاده  بفرمایید.

با استفاده از موتور شوی لیکومولی عمر بالای موتور شما تضمین خواهد شد. بعد از موتورشوی حتما فیلترها عوض شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد موتورشوی لیکومولی از طریق لمس لینک زیر و مطالعه موتور شوی از نحوه استفاده آن مطلع شوید.

موتورشوی لیکومولی

اویل بست در این مقاله در مورد بهترین روغن موتور برای تیبا می گوید :

همراهان گرامی در صورتی که فقط برای اطلاع از قیمت بهترین روغن موتور و گیربکس مناسب برای تیبا وارد این سایت شدید پیشنهاد میکنم از چند بنری که در همین ابتدای مطلب آماده استفاده و قیمتها با خبر شوید ولی در صورت نیاز به اطلاعات فنی کامل میتوانید با مطالعه کل مقاله و همچنین از طریق لمس قسمت ارتباط سریع با ما در ارتباط باشید.

کلیک کنید | برای مشاهده پکیج کامل روغن موتور و فیلترهای خودروهای تیبا و ساینا |

در این مقاله با عنوان بهترین روغن موتور  برای تیبا سعی داریم ضمن معرفی محصول تیبا به  بهترین روغن موتور برای تیبا نیز به صورت کامل بپردازیم.

بهترین روغن برای تیبا

تیبا اولین خودروی ملی سایپا

تیبا به ‌عنوان نخستین خودروی به ‌اصطلاح ملی سایپا در سال 1387 و در ابتدا با نام مینیاتور رونمایی شد درحالی‌ که پروژه ساخت آن حدود 10 سال قبل با کد S81 آغاز شده بود. این سدان سگمنت B در اصل با تلفیقی از قطعات پراید، ریو و تا حدودی رنو L90 ساخته شده بود و نهایتاً با نام به تیبا به بازار آمد.

بهترین روغن برای تیبا

تیبا با وجود تمامی ضعف ‌هایش، به دلیل قیمت مناسب و توانایی‌هایی بالاتر از پراید با استقبال مناسبی روبرو شد. این خودرو تیبا اولین محصول سایپا محسوب می‌شود که روی پلت‌ فرم موسوم به X200 این شرکت ساخته شده است.

طراحی تیبا

تیبا و بهترین روغن موتور و گیربکس برای تیبا

طراحی تیبا توسط شرکت ایتالیایی ایتال دیزاین صورت گرفته است اما با این‌حال نمی‌توان انتظار بالایی از طراحی آن داشت زیرا  طراحی آن کاملاً قدیمی و کسل‌کننده به نظر می‌رسد. اما اگر به استایل تیبا با توجه به شرایط بیست سال پیش بنگریم می‌توان آن ‌را قابل‌ قبول دانست آن‌هم برای یک خودروی ارزان‌قیمت کوچک.

تیبا از لحاظ طراحی بیرونی با جلو پنجره کوچک ، چراغ‌های مثلثی جلو، سپرهای یکپارچه و خطوط منحنی جانبی، لااقل از طراحی هماهنگ و یکنواختی که به مراتب بالاتر از طرح خودرویی چون پراید 132 دارا می باشد و با توجه به کلاس و رنج قیمتی، می‌توان آن‌را مورد تایید قرار دانست.

انواع تیبا

تیبا اکنون با دو مدل تیبا SX و تیبا EX بصورت تک سوز و دوگانه سوز به بازار عرض میگردد . تفاوت مدلهای تیبا SX  و تیبا EX در همه مشخصات فنی و ظاهری کاملا یکسان هستند و فقط در سه مورد که مدل تیبا EX دارای رینک آلومینیومی ، شیشه بالابر برقی درب های عقب و تنظیم اینه های برقی جانبی می باشد اما مدل تیبا SX فاقد مزیت های ذکر شده میباشد.

مشخصات فنی موتور تیبا:

تیبا توسعه یافته پلتفرم S81 سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۵/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندار آلایندگی یورو۴ می باشد. تعداد سیلندرهای موجود در تیبا  4 و تعداد سوپاپ ها 8 می باشد ،سیستم سوخت رسانی در این خودرو انژکتوری پاشش چند قطره ای و ظرفیت باک ان 37 لیتر، حداکثر توان خروجی۸۰ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه و  حداکثر توان خروجی ۱۲۶ نیوتون متر در ۳۶۰۰دور در دقیقه  میباشد.

انتخاب بهترین روغن موتور برای تیبا :

برای بررسی بهترین روغن موتور برای تیبا باید 3 شاخص اصلی زیر را به صورت موردی بررسی نماییم :

  • api + تیبا و بهترین روغن موتور و گیربکس برای تیبا

    شاخص API:

این شاخص بر اساس حروف الفبای انگلیسی SJ/SL/SM/SN می باشد که نشان از سطح کیفیت و تکنولوژی ساخت روغن می باشد، هر چه حروف صعودی تر باشد نشان از تکنولوژی بالای ساخت روغن موتور دارد آخرین تکنولوژی موجود SN می باشد.

  • شاخص SAE:

این شاخص بیانگر گرانروی روغن موتور در بازهای دمایی مختلف می باشد که رعایت این استاندارد منجر به کارکرد نرم تر موتور خودرو می شود.

برای روغن موتور تیبا و تیبا 2 شاخص10W40 که مناسب برای آب و هوای اکثر مناطق ایران می باشد. در مناطق خیلی سردسیر می توان از روغن موتور با شاخص 5W40  نیز استفاده نمود.

این شاخص در سه مدل مینرال ، نیمه سنتتیک و تمام سنتتیک می باشد. روغن موتور مینرال در اصل روغنی است که به طور مستقیم از نفت خام به دست می‌آید. و در قدیم از این روغن استفاده می‌شد. به مرور زمان و با پیشرفت در فناوری تبدیل نفت خام به روغن ، فرآیند تولید روغن موتور دچار تغییر و تحول شد و روغن های با تکنولوژی نیمه سنتتیک و تمام سنتتیک تولید گردید.

فرق این روغن ها در میزان تصفیه شدن روغن موتور و عملکرد آن ها در بازه های دمایی مختلف می‌باشد. روغن‌های سينتتيك الزاما به‌طور مستقیم از نفت خام حاصل نمی‌شوند بلکه از سایر انواع هیدروکربن‌ها برای ساخت آن‌ها استفاده شود و پروسه فرآوری آن‌ها نیز به‌ طور کامل متفاوت است.

روغن پایه + تیبا و بهترین روغن موتور

روغن نیمه سنتتیک از مواد افزودنی و ناخالصی کم تری نسبت به روغن مینرال برخوردار است و عملکرد خوبی در داخل موتور دارد اما روغن موتورتمام سنتتیک به صورت کامل تصفیه شده و از هیچ گونه ناخالصی در تهیه آن ها استفاده نشده است. امتیاز اصلی روغن موتورهای سنتتیک روانکاری خوب آنها می باشد که سایش موتور را در زمان های طولانی کاهش می دهند.

بهترین روغن موتور برای تیبا

برا ی خودروی تیبا می توانید از لینکهای زیر بهترین روغن موتورهای مناسب تیبا را بررسی و مقایسه نمایید :

نظرات (43)

سید امیر خادمی

عالی بود سپاسگزارم

تشکر از توجه شما

امید مصدق

سلام .من تیبا دارم و در شهری با اب و هوای بسیار گرم زندگی میکنم .ایا روغن نیمه سنتتیک برای دمای بالا ۵۰درجه مناسب میباشد .یا باید از نوع دیگری استفاده کرد.ممنون میشم اگر پاسخ بدید.

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    بهترین نوع روغن موتور مناسب برای خودروهای امروزی روغنهای سنتتیک هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند.
    مهمترین ویژگی روغنهای سنتتیک خاصیت جاری شدن در دماهای پایین و هوای سرد است که با استارت خودرو سریعا به تمام قطعات خودرو می رسند.
    و دیگر مقاومت بالا در دماهای بالاست که با شاخص vi اندازه گیری می شوند.
    در تفاوتهای روغنهای سنتتیک وغیره در مورد سوال شما ، نظر شما را به دو عدد جلب می کنم.
    شاخص اندیس ویسکوزیته و یا vi در روغنهای سنتتیک در حدود 150 و بیشتر است و در روغنهای نیمه سنتتیک در حدود 130 و د رمینرال در حدود 115 تا 120 است.
    بهترین انتخاب برای خودروها روغنهای سنتتیک هستند.
    درمورد خودرویی تیبا هم با توجه به امکان رسوب کردن روغن موتور های مینرال در موتور بهتر است از روغنهای نیمه سنتتیک و یا فول سنتتیک استفاده نمایید.
    بهترین انتخابها در روغنهای 10w40 : 1- لیکومولی لایش لایف و 2- لیکومولی سوپر تورینگ 3- لیکومولی سوپر لایش لایف می باشند.
    با این انتخابها دیگر نگران عملکرد روغن در درون موتور نباشید.
    سلامت و پیروز باشید.

امید مصدق

سلام .من تیبا دارم و در شهری با اب و هوای بسیار گرم زندگی میکنم .ایا روغن نیمه سنتتیک برای دمای بالا ۵۰درجه مناسب میباشد .یا باید از نوع دیگری استفاده کرد.ممنون میشم اگر پاسخ بدید.

رضائی

سلام اطلاعات خوبی بدست آوردم ممنون از زحمات شما.

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    جناب آقای رضایی عزیز
    از اینکه مطالب علمی تخصصی سایت اویل بست مورد توجه شما قرار گرفت بسیار خرسنده هستیم.
    دیدگاه شما عزیزان قوت قلب برای من تیم علمی ماست در ایجاد مقالات جدید.
    بسیار از شما متشکریم

میثم

با سلام وخسته نباشید خدمت همه زحمت کشان این مجموعه توضیحات بالا بسیار مفید بود.توسعه ی شما برای استفاده از روغن های ایرانی کدام برند است؟؟
ممنون میشم جواب بدید

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام
    از اینکه مطالب علمی تخصصی سایت اویل بست مورد توجه شما قرار گرفت بسیار خرسند هستیم.
    بهترین روغن ایرانی که همکنون تحت لیسانس در ایران در حال فعالیت می باشد برند لیکومولی است.
    برند لیکومولی یک برند جهانی است که در حدود 10 سال هست بهترین برند دنیا انتخاب میشه و اسپانسر بسیاری از مسابقات اتوموبیل رانی و موتورسواری و … در دنیاست.
    برای هر خودرویی که در ایران در حال تردد است میتوانید از این روغنها استفاده نمایید.
    البته برندهای دیگری نیز در ایران فعال هستند که کیفیت قابل قبولی دارند ولی هیچکدام لیکومولی نمیشه

علی

سلام وقت بخیر روغن خوب برای تیبا چی هست تو بازار

    علیرضا سقایی

    با سلام و احترام نظر کارشناسان ما روغن موتورهای لیکومولی هست.
    هم کیفیت بسیار بالایی دارند و هم در کاهش مصرف به واسطه سنتتیک بودن موثر هستند.
    انتخاب شما میتونه لیکومولی لایش لایف باشه و یا از پکیج های کامل ما استفاده بفرمایید:
    https://oilbest.ir/product-basket-related-to-tiba-saina/

مصطفی محمدی

سلام آیا میشه واسه تابستون روعن ۲۰w۵۰ ریخت
چون ماشین من روغن کم میکنه مکانیک گفته روغن ۲۰۵۰بریز

    با سلام
    متاسفانه نمیشه
    برای این خودرو باید روغن 10w40 استفاده بفرمایید.

حسین

سلام بنده تیبا٢ مدل 1400 دارم اگر بخوام روغن گيربكس رو عوض کنم مارک آدینول 85W90برای تیبا مناسب میباشد؟
بنده ساکن اهواز هستم وماشالله گرمای بالایی داریم.

    با سلام و احترام
    بهتر است از روغن 75W90 استفاده بفرمایید. مناسب تر هستند.

بهمن

با سلام .
اینکه نوشتین : پیشنهاد می شود برای جلوگیری از صدای زوزه در این گیربکس از یک و نیم لیتر روغن دنده 75W80 و یک لیتر 85W90 استفاده بفرمایید.
مخلوط کردن دو نوع روغن با ویکسوزیته متفاوت کار درستی هست ؟! به ماشین صدمه نمیزنه ؟

    با سلام و احترام
    میکس این دو نوع روغن از نظر تجربی برای بریدن صدای این گیربکس که مشکل دار هست ، عیبی نداره.
    مشکل از گیربکس هست که اذیت میکنه.

    البته استفاده از روغن 75w90GL-4 هم توصیه میشود. دقت کنید که GL-4 باشه

      بهمن

      مشکل همینه که روغن 75w90 gl4 خیلی نایابه ، اصلا پیدا نمیشه . لیکومولی که کلا نداره ، اکثر برندهای داخلی و خارجی هم ندارن

میلاد

باسلام. من تیبادارم یه هفته ای میشه روغنشو عوض کردم مگناتک با سطح کیفی sn اما صدای موتور عوض شده دیگه مثل قبل نرم نیس و صدای زوزه میاد موقع حرکت. بهم بگین چیکارکنم ممنون میشم

    با سلام و احترام
    روغن کاسترول مگناتک با سطح کیفیت sm یکی از بهترین روغنهاست برای این نوع موتور.
    جهت تهیه محصولات کاسترول به لینک زیر مراجعه بفرمایید.
    کاسترول

جواد

سلام واسه تیبا یک دوگانه دست.با ماشین هم کار میکنم شبی ۱۵۰تا ۲۰۰کیلومتر چه روغنی بریزم . شهر مشهد با آب و هوای الان سرد و خشک

    سلام حتما از روغن 10w40 استفاده بفرمایید.
    سعی کنید روغن لیکومولی استفاده بفرمایید و بیش از 7 هزارتا با هر روغنی طی مسیر نفرمایید

روغنی

اطلاعات شما اشتباه است!!!
روغن تیبا یورو ۴ با آپی‌API اس جی sj و ۱۰ تا ۴۰ در زمستان و هوای معمولی است .. و در تابستان هوای خیلی گرم میشود sj با حرارت ۲۰ تا ۵۰ استفاده کرد

    با سلام
    با استفاده از 20w50 میتونید از صدای موتور وحشتناک موتور لذت ببرید؟؟؟
    بهتره که روغنی استفاده کنید که برای خود خودرو طراحی شده.
    سطح sj حداقل هست و حتما 10w40 باید استفاده بشه.

جواد کمالی

سلام تیبا یک دوگانه دستی توی هوای گرم تابستون و مشهد چه روغنی خوبه ؟ برای زمستون سرد و خشک چه روغنی ؟ در ضمن روغن گیربکس هر چند وقتی یا کیلومتری باید عوض بشه؟

    سلام
    روغن 10W40 مناسب هستند.
    روغن گیربکس هر 30 الی 50 هزارتا بسته به نوع روغنی که استفاده میفرمایید ، تعویض میشود
    هر 40 هزارتا حالت بهینه هست .

جواد کمالی مقدم

سلام تیبا یک دوگانه دستی توی هوای گرم تابستون و مشهد چه روغنی خوبه ؟ برای زمستون سرد و خشک چه روغنی ؟ در ضمن روغن گیربکس هر چند وقتی یا کیلومتری باید عوض بشه؟

    سلام
    روغن 10W40 مناسب هستند.
    روغن گیربکس هر 30 الی 50 هزارتا بسته به نوع روغنی که استفاده میفرمایید ، تعویض میشود
    هر 40 هزارتا حالت بهینه هست .

مجید

سلام وقت بخیر
تیبا یک دارم
برای جلوگیری از صدای زوزه در این گیربکس از یک و نیم لیتر روغن دنده 75W80 و یک لیتر 85W90 باهم باید ترکیب بشه ریخته بشه داخل خودرو؟

    سلام بله
    موثر هستند در کاهش صدا

ابراهیم

سلام یه نگاهی هم به روغن صفر بیست بندازید بگید چطوره که بریزیم؟

    با سلام و احترام
    اصلا برای این خودرو توصیه نمیشه

ایرج

سلام برای ساینا روغن گریبکس 80w90 GL4mineral در دفترچه گفته شده امکان این هست بجای مینرال نوع دیگری ریخت

شاهین

سپاسگزارم که برای فروش جنس خودتان از کارخانه سازنده هم دانشمندتر می دانید خودتان را

    سلام
    وقت بخیر
    قطعا وقتی که به صورت تخصصی روی یک موضوع خاص ، مثلا راونکارهای خودرویی به صورت دقیق بررسی میفرمایید ، در اون زمینه شما تبدیل به یک کارشناس یا به قول شما دانشمند میشوید.
    ولی اینها برای فروش جنس خودمون نیست.
    همه ی جنسهای موجود در فروشگاه مربوط به تولید کنندگان مختلف از کشور می باشد. ما فقط در فروش محصولات به مشتریانمان کمک میکنیم.
    ای کاش موردی که اوقات شریفتان را مکدر کرده بود میفرمودید بلکه ما هم از این موضوع مطلع میشدیم.

سید

سلام،برای چهار فصل از 5w40 برای تیبا استفاده کنم مشکلی ندارد؟

    با سلام
    اگر در مناطق سردسیر باشید مشکلی نداره
    ولی در جنوب و گرمسیری نه .

میلاد

سلام
من تیبا۲ مدل ۱۴۰۰ دارم انگشتی های موتور صدای چق چق میداد ی بار ایرانول ۱۰ ۴۰ ریختم صدا قطع نشد دوبار هم بهران سوپر پیشتاز ۱۰ ۴۰ اما بازم صدا قطع نشد
این بار روغن پارس سنتیک‌‌ ۲۰ ۵۰ ریختم صدا کلا قطع شده و موتور خیلی خوب کار می کنه به نحوی که تاحالا این طور نبوده واقعا کلافه شده بودم و دایم صدا موتور عصابم بهم میریخت اما الان خیلی خوب شده
میخواستم بدون مشکلی ایجاد نمی کنه چون تعویض روغنی می گفت برا تیبا هم ۲۰ ۵۰ استفاده می کنیم

حسین

سلام روغن گیربکس شرکتی سایپا برای تیبا مناسب هست آیا