بهترین روغن موتور برای ساینا

saina

بهترین روغن موتور برای ساینا

کوییک ، SAIPA QUICK

ساینا ، روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

ساینا ؛ در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی سایپا و بیان مشخصات و قابلیت خودروی  ساینا به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، ساینا و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس دستی ، روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای ساینا می پردازیم.


در صورت نیاز میتوانید از فهرستی که در ابتدای مقاله وجود دارد نسبت به خواندن بخش مورد نظر خود اقدام نمایید ولی پیشنهاد ما این است که کل مقاله را مطالعه نمایید که وقتی در حدود 5 دقیقه از شما میگیرد.


حجم روغن موتور ساینا با تعویض فیلتر روغن :

ساینا

  • موتور 1500 سی سی : 3.5 لیتر

سطح کیفی روغن موتور ساینا

  • API : سطح کیفیت  SL و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 10W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن 5W40 توصیه می شود.
  • برای اکثر آب و هوای ایران همان 10W40 مناسب می باشد.

سطح کیفی روغن گیربکس ساینا

  • دنده دستی: 2.5 لیتر روغن گیربکس 75W80 GL-4 یا 75W90
  • دنده اتوماتیک : 5 لیتر CVT

ساینا

ما در این مقاله به عنوان ساینا و بهترین روغن موتور برای ساینا در ادامه رسالت خود در راستای معرفی بهترین سطوح کیفیت مطابق با آزمونهای تجربی و علمی به مواردی در این راستا اشاره می نماییم. امیدواریم مقاله ساینا و بهترین روغن موتور برای ساینا مورد توجه قرار گیرد ، با ما همراه باشید.

مناسب ترین روغن ساینا

اویل بست در این مقاله در مورد مناسب ترین روغن موتور برای ساینا می گوید :همراهان گرامی در صورتی که فقط برای اطلاع از قیمت بهترین روغن موتور و گیربکس مناسب برای ساینا وارد این سایت شدید پیشنهاد میکنم از چند بنری که در همین ابتدای مطلب آماده استفاده و قیمتها با خبر شوید ولی در صورت نیاز به اطلاعات فنی کامل میتوانید با مطالعه کل مقاله و همچنین از طریق لمس قسمت ارتباط سریع با ما در ارتباط باشید.

معرفی ساینا

برای انتخاب بهترین روغن موتور برای ساینا اول به معرفی خودروی ساینا می پردازیم :

ساینا خودرویی است که طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است. ساینا دارای مدل های مختلف ساینا SX، ساینا EX،ساینا LUX تولید و به بازار عرضه میشود.خودرو ساینا در اول با کد سایپا ۲۳۲ شناخته می‌شد. سایپا با انجام تغییر ظاهری در طراحی بدنه ساینا مدلی متفاوت تری از یک محصول به نمایش میگذارد.


مشخصات فنی خودرو و وجه مشترک و تفاوت آنها 

مشخصات فنی خودرو ساینا با خودروی تیبا مطابقت دارد خودرو ساینا دارای موتور ۱.۵ ليتري با استاندارد يورو ۴ اروپا و قابل ارتقا به يورو ۵ مي باشد و در دو نوع گيربكس دستي و اتوماتيك توليد مي‌گردد. ترمز ABS مجهز به سيستم EBD  از دیگر ويژگي هاي ديگر خودرو ساینا می باشد.تمامی امکانات در مدل های ساینا SX، ساینا EX،ساینا LUX تقریبا یکی می باشد تنها وجه تمایز در مدل های مختلف این خودرو در نوع گیر بکس آن می باشد که در مدل ساینا EX گیربکس از نوع دستی ودر مدل های ساینا SX و ساینا LUX گیربکس از نوع اتوماتيك CVT می باشد.

ساینا

ساینا

مشخصات فنی خودرو ساینا با خودروی تیبا مطابقت دارد خودرو ساینا دارای موتور ۱.۵ ليتري با استاندارد يورو ۴ اروپا و قابل ارتقا به يورو ۵ مي باشد.

توصیه های لازم در تعویض روغن ساینا

  • حجم روغن موتور قابل تعویض با فیلتر روغن برای ساینا SX، ساینا EX،ساینا  LUX ۳.۷۵ لیتر می باشد.
  • حجم روغن موتور قابل تعویض بدون فیلتر روغن برای ساینا SX، ساینا EX،ساینا LUX  ۳.۵  لیتر می باشد.
  • توصیه ما بر این است با توجه به الودگی هوا و کار کرد بالای موتور و گرفتن رضایت مطلوب از روغن حتما با تعویض روغن،فیلتر هوا و فیلتر روغن نیز تعویض شود.

از نظر گروه خودرو سازی سایپا و با توجه به دفتر چه راهنمای این خودرو مناسب ترین روغن موتور برای ساینا SX ، ساینا EX ، ساینا LUX روغن 10W40 SJ می‌باشد. اما با استفاده از روغن موتور با کیفیت تر شما میتوانید برای ساینا SX، ساینا EX،ساینا LUX از روغن موتور های با شاخص API با کیفیت SL و بالاتر نیز استفاده کنید، استفاده از این شاخص باعث عملکرد بهتر موتور و کارایی بیشتر روغن موتور می شود.

آیتم های مهم در خرید روغن ساینا

  1. شاخص API : این شاخص بر اساس حروف الفبای انگلیسی SJ/SL/SM/SN می باشد.
  2. شاخص SAE : این شاخص بیانگر گرانروی روغن موتور در بازهای دمایی مختلف می باشد که با توجه به شرایط روانکاری موتور خودرو توسط خودرو ساز تعیین می گردد.
  3. شاخص پایه روغن : این شاخص در سه مدل مینرال ، نیمه سنتتیک و تمام سنتتیک می باشد.

برای مطالعه روغن موتور مناسب برای پراید و تیبا از لینک زیر استفاده نمایید .

پراید ، روغن موتور و گیربکس

بهترین روغن موتور برای تیبا

در صورت تمایل به مطالعه در مورد خودرو 206 و موتور TU5 از لینکهای زیر استفاده نمایید.

روغن موتور مناسب برای پژو 206

موتور TU5 مشخصات و قابلیت ها و روغن مناسب آن

بهترین روغن موتور مناسب برای SAINA را از لینکهای زیر انتخاب نمایید.

بهترین روغن گیربکس ساینا

مناسب ترین روغن گیربکس برای ساینا SX، ساینا EX،ساینا LUX طبق دفترچه راهنمای خودرو:

روغن گیربکس ساینا با توجه به دفترچه راهنمای خودرو GL-4 و 75W-80 GL5 و 75W-90 می‌باشد.

حجم روغن گیربکس قابل تعویض در خودروی ساینا  2.5 لیتر می باشد.

راهنمای انتخاب و خرید بهترین روغن گیربکس ساینا  :

با توجه به  شرایط اب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید و درجه حرارت هوا روغن گیربکس دستی مناسب خودرو خود را انتخاب کنید. برای مثال روغن گیربکس دستی 75W-90 در بازه دمایی 22- درجه سانتی گراد تا 104 درجه سانتی گراد عملکرد مطلوبی از خود نشان میدهد.

برای اطلاعات بیشتر عکس زیر را به دقت مطالعه فرمایید .

راهنمای انتخاب و خرید روغن گیربکس روغن گیربکس
راهنمای انتخاب و خرید روغن گیربکس روغن گیربکس

نظرات (5)

علیرضا کاظمی

درود و عرض ادب از شرکت سایپا خودروی ساینا صفر گرفتم متاسفانه گیربکسش زوزه داره از هر کسی که خودروی صفر گرفته بودندد پرسیدم نود درصد گفتند همشون صدا دارند …رفتم نمایندگی گفت گوش شما خرابه !!! بردم چندتا مکانیکی همشون گفتند بله متاسفانه زوزه داره …هموطن گرامی از شرکت فرقان سازی نباید توقع ساخت گیربکس با کیفیت و بی صدا را داشته باشی… شماره تماس من 09182502035

علیرضا کاظمی

درود و عرض ادب

از شرکت سایپا خودروی ساینا صفر گرفتم متاسفانه گیربکسش زوزه داره از هر کسی که خودروی صفر گرفته بودندد پرسیدم نود درصد گفتند همشون صدا دارند …رفتم نمایندگی گفت گوش شما خرابه !!! بردم چندتا مکانیکی همشون گفتند بله متاسفانه زوزه داره …هموطن گرامی از شرکت فرقان سازی نباید توقع ساخت گیربکس با کیفیت و بی صدا را داشته باشی… فکر نکنید حرف بی ربط میزنم برای همین شماره تماس خودم را گذاشتم شماره تماس من 09182502035

فاضل

متاسفانه شرکت باصطلاح خودروسازی سایپا به خاطر عدم ورود خودروی با کیفیت با مبلغ کمتر ، به کشور ، میدان را برای تکتازی مناسب دیده و هر گاری موتور داری به جای خودروی با کیفیت به ملت قالب میکند به صرف اینکه گارانتی دارد…من خودروی ساینا صفر خریدم اول کار که درب سمت شاگرد باز نمیشد حالا هم درسرعت ۸۰ به بالا فرمان بشدت لرزش دارد از مکانیکها ودیگر خریداران سوال کردم میگویند ساینا های مونتاژی اخیر همه شون این مشکل را دارد ناگفته نماند بالانس چرخهای عقب و جلو بطور جداگانه و روی کار انجام شده ، لاستیکهاشو عوض کرده و هنوز مشکل حل نشده ، صمن نشکر از کارگران زحمتکش و باشرف شرکت سایپا ..

عبداله

سلام…ساینا صفر مدل ۱۴۰۱ دارم از ابتدا در سرعت ۹۰ تا۱۱۰ لرزش شدید فرمان داره بالانس جداگانه و روی کار چرخها ، چندبار تکرار شده ، لاستیکهای جلو را تعویض کرده و ایراد بجای خود باقیست به اظهار مکانیکها و بعضی از خریداران ساینا و همچنین کوئیک دارای این مشکل بوده و هنوز راه حلی پیدا نکردم اگر کسی موفق به رفع مشکل شده خواهشمندم مرا نیز راهنمایی که از این بابت محبت و راهنمایی تان را فراموش نخواهم کرد ، باسپاس فراوان
۰۹۳۵۷۰۰۶۴۰۴

جعفر باقری

بادرود وعرض ادب بنظر من تمام خودروهای سایپا از نظر فنی ایراد داره من خودم ساینا اس گرفتم گیربکسش از سرویس اولیه نمایندگی بردم خرابه یک هفته هم نگه داشتن آخر گفتن ایراد نداره سایپا تایید نمیکنه گارانتی یعنی معنی نداره چون قطعه ندارن هیچ خدماتی نمیدن الکی خودتون تو نمایندگی علاف نکنید دیسک وصفحه ایراد داشت آنقدر لفت دادن تا۲۰هزار برسه که الان میگن دیسک گارانتی نیست مفت نمی ارزه الکی خرید نکنید برید مدل پایین بخرید راحت هرچی بگی از این خودروهای بی کیفیت بدون خدمات کم گفتی