هیوندای کوپه روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

هیوندای کوپه

هیوندای کوپه روغن موتور و گیربکس اتوماتیک

هیوندای کوپه

هیوندای کوپه ؛در سایت اویل بست ، تیم مجله اینترنتی اویل یست ؛ طی رسالت آگاه سازی و سپس خرید محصولات روانکاری خودرویی برای اکثر خودروهای پر تیراژ و پرطرفدار داخلی و وارداتی تحلیل جامع ارائه نموده است . ما در این مقاله با هدف معرفی خودروسازی هیوندای و بیان مشخصات و قابلیت خودروهای هیوندای کوپه به تفصیل در مورد روغن موتور مناسب ، هیوندای کوپه و سایر محصولات روانکاری از قبیل روغن گیربکس اتوماتیک و انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا و کابین مناسب برای هیوندای کوپه می پردازیم.

حجم روغن موتور هیوندای کوپه،با تعویض فیلتر روغن :

  • موتورهیوندای کوپه حجم 2700 سی سی : 4.8 لیتر

سطح کیفی روغن موتور هیوندای کوپه:

  • API : سطح کیفیت  SN و SM  را میتوانید انتخاب نمایید .
  • SAE: برای هوای گرم روغن موتور 5W40 و برای هوای سرد و زمستان روغن 5W30 توصیه می شود.

سطح کیفی روغن گیربکس هیوندای کوپه

  • گیربکس هیوندای کوپه : حجم = 7.8 لیتر مولتی LF و 8&4

هیوندای کوپه

در این مقاله با عنوان هیوندای کوپه روغن موتور و گیربکس اتوماتیک سعی شده ضمن معرفی شرکت هیوندایی و مخصوصا محصول هیوندای کوپه و با تاکید بر نوع روانکاری این خودرو به معرفی روغن موتور هیوندای کوپه و روغن گیربکس هیوندای کوپه بپردازیم.

باید توجه داشت که در خودروهای امروزی و مخصوصا خودروی ما که در این مقاله هیوندای کوپه روغن موتور و گیربکس اتوماتیک به آن پرداخته ایم رعایت نوع روغن موتور و گیربکس مناسب برای خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد.

نام هيوندای Hyundai   اشاره به مجموعه شركتها و كارخانجات معظمي دارد كه در سال 1947 توسط آقاي چونگ جو يونگ بنيان گذاري و تاسيس شد و سرانجام به بزرگترين گروه صنعتي كره تبديل شد. اين مجموعه از تشكيل اولين شركت ساختماني در سال 1947 آغاز بكار كرد.

هیوندای
هیوندای

شرکت هیوندای

شركت هيونداي موتور” امروزه شركتها و كارخانجات زيادي در سراسر جهان تحت نام تجاري هيونداي همچون شركت صنايع سنگين هيونداي در امر كشتي سازي به فعاليت هاي بزرگ اقتصادي مشغولند.در اين گروه شركت خودروسازي هيونداي موتور Hyundai Motor Company كه در سال 1967 شكل گرفت، شناخته شده ترين بخش اين مجموعه است.

شركت هيونداي موتور بخشي از گروه خودرويي هيونداي/كيا بزرگترين كمپاني كره جنوبي است. دفتر مركزي آن در سئول و محل بزرگترين كارخانه آن در اوسان Ulsan  مي باشد كه قابليت توليد 1.4 ميليون دستگاه خودرو را در سال دارا مي باشد.

امروزه محصولات شركت هيونداي موتور در بيش از 193 كشور توسط 5000 نماينده خود در سطح جهان با غلبه بر شركتهاي “نيسان” و “هوندا” و دهها برند مطرح ، پنجمين قطب خودروسازي جهان مي باشد.

هیوندای کوپه

هیوندای کوپه
هیوندای کوپه
خودروی هیوندای کوپه در سال ۲۰۰۹ نسبت به مدل ۲۰۰۸ خود دچار تغییرات اندکی شده است. صندلی‌های اسپرت و جمع و جور این خودرو به نوعی بین صندلی‌های کوپه Scion tC و خودروهای شاهکاری مثل میتسوبیشی V-۶ Eclipse است و بدین ترتیب با هر دوی این خودروها رقابت می‌کند.

هیوندای کوپه 

این خودروی دو درب هیوندای برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ با شکل کنونی به بازار آمد و در سال ۲۰۰۵ در قسمت‌های جلو و عقب دچار تغییرات شد و در سال ۲۰۰۷ تغییر کرد. بهترین مدل این خودرو، مدل SE می باشد که دارای سیستم حفظ پایداری الکترونیک و ترمزی جدید است. این مدل دارای سیستم تعلیق اسپرت می باشد. 

 

نام خودرو

حجم موتور موتور گیربکس قدرت موتور
هیوندای کوپه 2700 سی سی 6 سیلندر 4 سرعته

164 اسب بخار

مشخصات لوازم مصرفی هیوندای کوپه

فیلتر هوا

فیلتر کابین فیلتر روغن
Air filter 28113-2D000 97133-D000B

35504-26300

هیوندای کوپه روغن مناسب برای موتور و گیربکس :

نوع روغن حجم مدت استفاده

روغن موتور هیوندای کوپه

5W40&5W30 4/8 لیتر با فیلتر

حداکثر 6ماه

روغن گیربکس هیوندای کوپه ATF 4&8 7/8 لیتر

2 سال یا 60 هزارکیلومتر

هیوندای کوپه ضدیخ و مایع ترمز :

ضدیخ

8 لیتر ORGANIC COOLANT C12+
مایع ترمز 8/. لیتر

DOT4